حدادی شانس اول پرچمداری کاروان ایران، فاصله 600 کیلومتری مانع تاریخ‌سازی الهه احمدی

تهران (پانا) – با مصدومیت کیمیا علیزاده، تکنواندوکار ایرانی، پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 هم باید تغییر کند و به نظر می‌رسد از بین احسان حدادی و الهه احمدی یک نفر به‌عنوان پرچمدار معرفی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۳۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حدادی شانس اول  پرچمداری کاروان ایران، فاصله 600 کیلومتری مانع تاریخ‌سازی الهه احمدی

سال 1996 لیدا فریمان تیرانداز ایرانی در جریان رژه المپیک آتلانتا تبدیل به اولین زن ایرانی شد که پرچم‌دار کاروان المپیک ایران شده بود، روندی که یکبار دیگر در المپیک 2016 ریو تکرار شد و این بار زهرا نعمتی از تیم تیروکمان ایران به پرچمداری کاروان ورزشی ایران رسید.

هر چند در بازی‌های المپیک دو بار پرچمداری کاروان ایران در رژه افتتاحیه به دو بانوی ایرانی رسیده است اما تاکنون در بازی‌های آسیایی زنی وظیفه پرچمداری را برعهده نداشت؛ طلسمی که قرار بر این بود که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا شکسته شود و کیمیا علیزاده اولین زن مدال‌آور ایران در تاریخ المپیک پرچمدار کاروان ایران شود و یکبار دیگر نام خود را به‌عنوان یک اولین در این رقابت‌ها ثبت کند.

اما درحالی که فرصت زیادی تا شروع رسمی بازی‌های آسیایی 2018 نمانده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها خود را برای آغاز مسابقات و اعزام به اندونزی آماده می‌کنند، عصر روز گذشته خبری تلخ جامعه تکواندو ایران را در بر گرفت. فدراسیون تکواندو در سایت رسمی خود اعلام کرد که کیمیا علیزاده دچار پارگی رباط صلیبی شده و نمی‌تواند در بازی‌های آسیایی به میدان برود.

خبر مصدومیت کیمیا علیزاده که پس از یکسال دوری آماده بازگشت به شیاپ شانگ بود، علاوه بر تکواندو بر کمیته ملی المپیک نیز تاثیرگذار بود و حالا در فرصت کوتاه باقی مانده باید سران این کمیته به فکر تعیین پرچمدار جدید برای کاروان ایران باشند و امروز با تشکیل جلسه این فرد را معرفی کنند.

البته پیش از اینکه نام کیمیا علیزاده به‌عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی مطرح شود، از الهه احمدی و احسان حدادی بعنوان نامزدهای حمل پرچم نام برده شده بود و به نظر می‌رسد که یکی از این دو نفر وظیفه پرچمداری را برعهده داشته باشند. البته در بین احمدی و حدادی شانس احسان حدادی برای پرچمداری در جاکارتا بیشتر است.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های آسیایی در شهر جاکارتا برگزار خواهد شد اما تیراندازی در پالمبانگ خواهد بود و با توجه به فاصله 600 کیلومتری جاکارتا با بالمبانگ حضور الهه احمدی در جاکارتا سخت خواهد بود. البته اگر کمیته ملی المپیک بر پرچمداری یک زن ایرانی در جاکارتا تاکید داشته باشد شاید تمهیداتی برای حضور الهه احمدی در جاکارتا اندیشیده شود تا طی مسافت 600 کیلومتری نتواند بانوی تیرانداز ایران و از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در این رشته را با خستگی راهی سالن مسابقه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار