در آستانه روز خبرنگار و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد:

خبرنگاران بهترین نماینده ی مردم جهت قضاوت مسئولین هستند

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پروش استان اظهار کرد: خبرنگاران بهترین نماینده ی مردم جهت قضاوت مسئولین هستند، حضور خبرنگاران نعمت است از آن جهت که باعث می شود ما کم و کاست کار خود را پیدا کرده و در صدد بر طرف کردن آن برآییم.

کد مطلب: ۸۴۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران بهترین نماینده ی مردم جهت قضاوت  مسئولین هستند

قاسمعلی خدابنده در ابتدای جلسه ضمن تبریک به دانش آموزان موفق کنکوری گفت: مولفه هایی مانند برنامه ریزی، خانواده، وضع جامعه، خوب بودن مدرسه و همراه بودن معلم ها و...تمامی این موارد برای موفقیت دانش آموزان لازم است و این مولفه ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا موفقیت حاصل شود.
وی در ادامه در مورد نقش خانواده گفت: خانواده و شرایط حاکم بر خانه نقش تاثیر گذاری در روند تحصیلی دانش آموزان دارد، و این اثرگذاری بسیار مشهود است.
خدابنده در مورد نقش مدرسه هم اینچنین عنوان کرد: توانمندی های دانش آموزان باید در دوران تحصیلاتشان شناسایی شود تا بتوان نتیجه عالی در آزمون های مختلف بدست آورد و این کار باید در مدرسه صورت بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ضریب هوشی دانش آموزان باید در راه صحیح خرج شود و ما نباید اجازه دهیم این ذوق هدر شود و در مسیر اشتباه خود قرار بگیرد؛ و اگر این اتفاق رخ دهد توانمندی های دانش آموزان از بین می رود و در نتیجه فرد خود را سربار اجتماع فرض می کند.
خدابنده در ادامه ضمن تشکر از خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار در مورد این طلایه داران حق و حقیقت گفت: خبرنگاران بهترین نماینده ی مردم جهت قضاوت ما مسئولین هستند، حضور خبرنگاران نعمت است از آن جهت که باعث می شود ما کم و کاست کار خود را پیدا کرده و در صدد بر طرف کردن آن برآییم.
این جلسه در ادامه روند پرسش و پاسخی گرفت و مدیر کل در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد دریافت وجه مدارس از دانش آموزان گفت: دریافت هرگونه وجه اجباری در زمان ثبت نام در مدارس دولتی غیرقانونی است و با مدیران متخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که سرانه پایین مدارس کفاف حل مشکلات را نمی‌دهد و کمک و مشارکت اختیاری والدین می‌تواند بخشی از مسائل را برطرف کند
مدیر کل آموزش و پروش خراسان رضوی به اولیای دانش آموزان اظهار کرد: بنده پیشنهادم به اولیای محترم این است که در نزدیک ترین مدرسه ثبت نام کنند، شعار ما از ابتدا این بوده است بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه است.
وی افزود:ثبت نام در مدارس استان طبق برنامه و با نظارت‌های لازم در حال انجام است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه در مورد سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر طلب آموزش و پرورش از شهرداری بیان کرد: طلب اداره کل آموزش و پرورش از شهرداری مشهد از محل عوارض نوسازی طی سال‌های 91 تا 95 معادل 540 میلیارد ریال بوده که تاکنون پرداخت نشده و از 95 تا 96 نیز هنوز میزان بدهی محاسبه نشده است.
خدابنده افزود: در شورای شهر جدید با اخذ سه درصد عوارض موافقت شده است و پروسه قانونی در زمینه ضرورت پرداخت این بدهی از سوی شهرداری مشهد طی شده و پرداخت باید به زودی انجام شود.
خدابنده در جواب سوال یکی از خبرنگاران در مورد تجمیع مدارس در روستا ها اینگونه پاسخ داد: خواسته و تمام تلاش ما از ابتدا این بوده است که هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند و اگر تجمیعی در روستا ها صورت گرفته مدارس شبانه روزی و روستا مرکز است.
خدابنده هرگونه اجرای سند 2030 در خراسان رضوی را قویا تکذیب کرد و اظهار کرد: اجرای هرگونه موردی که به سند 2030 ربط داشته باشد را ما نه تنها در خراسان رضوی بلکه در کل کشور تکذیب می کنیم.
وی در مورد کمک خیرین اعلام کرد :طی دو همایشی که با خیرین برگزار کردیم این عزیزان 93 میلیارد به آموزش و پرورش کمک کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی 4.2 متر است، این در حالی است که میانگین این سرانه در کشور 5.2 متر است که در این زمینه خراسان رضوی عقب تر از کشور است؛ بالاترین تراکم دانش آموز خراسان رضوی مربوط به حاشیه شهر مشهد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار