معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی:

فرصت انتخاب و اموزش باید برای دانش آموزان خلق شود

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی گفت: اموزش باید به گونه ای باشد که برای دانش اموزان فرصتهای شکوفایی و انتخاب و آموزش را خلق کند.

کد مطلب: ۸۴۲۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرصت انتخاب و اموزش باید برای دانش آموزان خلق شود

مهین منافی در سومین گردهمایی روسای مناطق آموزش و پرورش استان افزود: سیاستهای کاری معاون آموزش متوسطه در استان اقتدار معلم، مصلحت دانش آموز، تربیت دینی، و مدرسه زندگی است و تمام سیاستها ، زیرساختها واصولهای ما باید منجر به مدرسه زندگی شود.

وی اضافه کرد: خداوند در سوره دهر فرموده اند که باید غایت تعلیم وتربیت به گونه ای باشد که به توانمندی انسانها و دست یابی به حیات طیبه منجر شود و این کار را باید خود فرد انجام دهد چرا که خداوند انسان را اختیارگر آفریده است و باید به دانش آموز این فرصت اعطا شود.

وی با بیان اینکه دانش اموزان ما عملا منفعل هستند افزود: در سند تحول کلید واژه ای وجود دارد که مدرسه باید بتواند فرصتهای شکوفایی رابرای دانش آموزان خلق کند و این موضوع حایز اهمیت بالاست.

منافی ادامه داد: دومین کلید واژه سند تحول این است که لازم است دانش اموز را در موقعیتی قرار داد که بداند کجا قرار دارد و می خواهد به کجا و چه هدفی دست یابد و خلق کردن این شرایط لازم است.

وی افزود: ارزشیابی مستمر و پایانی در این کار انجام می شود و اموزه های دینی ما بهترین محل رجوع به علم آموزی و کسب تجربه در این راستا می باشد.

منافی بیان کرد: آموزش ما باید به دانش اموز فرصت انتخاب و اموزش موقعیت و فرصت خود ارزیابی را بدهد تا از حالت انفعال خارج شود.

وی افزود: در فرایند هدایت تحصیلی لازم است تا دانش اموزان فرصت انتخاب داشته باشند و باید استعدادها و حق انتخاب انها لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار