جلسه فوق العاده شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای باز پس گیری فضاهای آموزشی برگزار شد

یاسوج (پانا) ـ جلسه فوق العاده شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای باز پس گیری فضاهای آموزش و پرورش که در اختیار دیگر دستگاهها قرار گرفته است برگزارشد.

کد مطلب: ۸۴۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه فوق العاده شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای باز پس گیری فضاهای آموزشی برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه 103 مدرسه در زلزله های اخیر آسیب دیده اند گفت: ۲۶ مدرسه اجاره ای، 10 مدرسه کانکسی و ۵۳ مدرسه فرسوده بالای 4۵ سال در شهرستان بویراحمد وجود دارد.

علی حسن زاده گفت: در سال تحصیلی جاری ۳۴۰۰دانش آموز به دانش آموزان شهرستان اضافه می شود که پیش بینی می کنیم دانش آموزان شهرستان بویراحمد به ۷۰ هزاار نفر برسد.

حسن زاده افزود: این عوامل باعث شده تا فرماندار بویراحمد پدافند غیر عامل در توسعه فضا، نیروی انسانی و تجهیزات مدارس شهر یاسوج را اعلام کند.

در ادامه فرماندار بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد جز شهرستان های مهاجر پذیر است و یکی از بحران های آن مشکل فضای فیزیکی مطلوب برای دانش آموزان است.

شاهرخ کناری با بیان اینکه برخی از فضاهای آموزشی شهرستان بویراحمد در اختیار سپاه فتح ،دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استثنایی استان قرار گرفته است خواستار مساعدت این نهادها جهت رفع مشکل فضای آموزشی شهرستان بویراحمد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه ساختمان سه طبقه متعلق به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد خطاب به رئیس این دانشگاه گفت: با توجه به مشکل جدی در تامین فضای فیزیکی مدارس، دانشگاه فرهنگیان در صورت امکان این مکان را تخلیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. اگر امکان آن را ندارد اجاره آن را در اختیار آموزش پرورش شهرستان قرار دهد، تا ملکی دیگر در همان تراز برای دانش آموزان اجاره کند.

نوروز هاشمی در پاسخ به رئیس شورای آموزش و پرورش بویراحمد اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با بقیه نهادها متفاوت است. دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که از دو وزارتخانه تبعیت می‌کند، بحث علمی وآموزشی آن مربوط به وزارت علوم است و کارکنان و فکری که در دانشگاه است مربوط به وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه ای که وزارت آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان دارد، متولی تامین فضا برای دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش است.

هاشمی گفت: طبق این تفاهم ‌نامه ما خودمان را ذی حق میدانیم که از ساختمان آموزش و پرورش بویراحمد استفاده کنیم و امکان اینکه اجاره ای یا کرایه هم بدهیم را نداریم.

فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: اگر آموزش و پرورش استان واقعا در قبال دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد باید ۶۰ الی ۷۰ درصد اعتبارات نوسازی مدارس خود را در شهرستان بویراحمد هزینه کند.

کناری افزود: وقتی که دانشگاه فرهنگیان را باید شهرستان بویراحمد تغذیه کند خروجی بودجه آن نباید ۲۵ درصد اعتبار باشد، با این شیوه این دانشگاه باری بر گرده آموزش و پرورش بویراحمد است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: چرا ادره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان فکری برای این موضوع نمی کنند که در شهرستان بویراحمد باید ساخت و ساز بیشتری داشته باشند.

وی افزود: سوالی که پیش می‌آید این است وقتی آموزش و پرورش موظف است برای دانشگاه فرهنگیان فضا تامین کند. خروجی اعتبارات نوسازی مدارس در شهرستان بویراحمد چرا ۲۵ درصد است؟ این را کی باید جواب بدهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پاسخ داد: وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان تضمین داده که متولی تامین فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان باشد. ما هیچ ردیف بودجه ای نداریم که بخواهیم به آموزش و پرورش اجاره بدهیم. اداره کل آموزش و پرورش باید فضای فیزیکی مورد نیاز ما را تامین کند.

نوروز هاشمی اظهار کرد: به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده ایم که مشکل فضای فیزیکی داریم آنها در جواب گفتند: اداره کل آموزش و پرورش باید فضای فیزیکی مورد نیاز شما را تامین کند.اگر آنها نمی توانند این کار را انجام دهند، تصمیمات مقتضی نظیر توزیع دانشجو به سایر استان‌های همجوار و لغو سهمیه جدید اتخاذ می شود.

وی گفت: واقعا ما داریم از تعطیلی یک دانشگاه جلوگیری می کنیم ولی اگر متولیان استان تصمیم بگیرند ادامه کار ندهیم اطاعت امر می کنیم.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ما هیچگاه خواهان تعطیلی دانشگاه فرهنگیان نیستیم تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش برابر دستورالعمل باید فضای فیزیکی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را تامین کند، مصوب شود اداره کل آموزش و پرورش استان با توجه به اینکه زمین و ساختمان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده در عوض آن یا ساختمانی دهد یا مبلغی برابر اجاره بها در اختیار آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد قرار دهد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بویراحمد با تاکید بر اینکه در اول مهرماه هیچ دانش آموزی نباید مشکل فضای فیزیکی داشته باشد خطاب به مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: شما موظف هستید املاک آموزش و پرورش بویراحمد را که در اختیار سایر نهادها قرار دارد حداکثر تا ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف و در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش مطرح نمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار