برگزاری ویژه برنامه های مختلف برای خبرنگاران در هفته خبرنگار

شیراز(پانا) – مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری برنامه های مختلف برای خبرنگاران در هفته آتی به مناسبت هفته خبرنگار خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ویژه برنامه های مختلف برای خبرنگاران در هفته خبرنگار

صابر سهرابی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اهمت خبر و جایگاه خبرنگار اظهار داشت: امسال به عنوان سومینن سال متوالی است، که روز خبرنگار، در قالب هفته خبرنگار برگزار می شود.
وی تجدید میثاق خبرنگاران با قبور مطهر شهدای گمنام را آغاز گر برنامه های هفته خبرنگار دانست، و اظهار داشت: برنامه های امسال هفته خبرنگار با سه محور اصلی، آموزش، شهروند محوری و تکریم خبرنگاران برگزار خواهد شد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادای احترام و دیدار با دوتن از پیشکسوتان استان فارس در عرصه خبر را از دیگر برنامه های روز شنبه در هفته خبرنگار اعلام کرد.
صابری در ادامه در خصوص دیگر برنامه ها ادامه داد: در روز یکشنبه 14 مرداد ماه، تبلیغات شهری با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و کانون های تبلیغاتی انجام خواهد شد، همچنین نمایشگاه عکاسان خبری با عنوان شات های شور انگیز در نگارخانه تار و پود در این روز افتتاح خواهد شد.
وی، نشست هم‌اندیشی و سمینار ورزشی نویسان استان با حضور پژمان راهبر در اداره‌کل ورزش و جوانان فارس در روز دوشنبه، حضور در بیمارستان‌های بیماری‌های خاص، عیادت از سالمندان و تولید محتوای خبری از مشکلات این مراکز در روز سه شنبه 16 مرداد ماه، برگزاری کنسرت ویژه رسانه‌ ای در فارس با هنرنمایی گروه موسیقی آوای موج از بوشهر، برپایی کارگاه آموزشی، مسابقه خلاق و پیشرفته در شهرستان‌های جنوب و شمال فارس، ضیافت شام جشن روز خبرنگار در روز چهارشنبه ١٧ مرداد و رونمایی از دو کتاب یکی آثار کاریکاتوریست شیرازی تحت عنوان انگار نه انگار و دیگری یک خبر خوب برای روابط عمومی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته خبرنگار عنوان کرد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه از افتتاح نمایشگاه شات های شور انگیز در ایستگاه های مترو خبر داد.
همچنین در روز جمعه برنامه ای با عنوان نور و صدا در تخت جمشید برگزار خواهد شد.
سهرابی در پایان به اشاره به ویژه برنامه‌های انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عکس اجتماعی و ورزشی، اجرای برنامه رسانه، خبرنگار و مردم، برگزاری جشن گرامیداشت هفته خبرنگار، برپایی غرفه‌هایی برای ارتباط خبرنگاران و مردم، برگزاری مسابقه رسانه، اطلاع‌رسانی و مردم، رونمایی و اعطای کارت‌های عضویت در انجمن، برگزاری شب خبرنگار و عکاس خبری، قرعه کشی و اعطای جایزه به بهترین شهروند خبرنگار و تجلیل از اعضای انجمن با حضور مسئولین از جمله برنامه‌های این انجمن برای بزرگداشت مقام خبرنگاران و عکاسان است.
همچنین از روز شنبه ١٣ مرداد تا پنج شنبه ١٨ مرداد بازدید از تمام اماکن تاریخی فارس برای خبرنگاران و عکاسان خبری استان آزاد و رایگان است.
تمامی برنامه‌های این هفته با همکاری استانداری فارس، سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی فارس، خانه مطبوعات، شهرداری شیراز، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.
از 17 مرداد ماه هر سال به عنوان روز خبرنگار یاد می شود، که طی سه سال گذشته برای بزرگداشت مقام خبرنگار، از 13 تا 19 مرداد ماه هر سال را به عنوان هفته خبرنگار می دانند.
خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار