رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: تشکل های مردم نهادبازوان پرتوان ما برای احیاء دریاچه ارومیه هستند

تبریز (پانا)- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تشکلهای مردم نهاد فعال، جدی و توانمند بازوان پرتوان ما برای ارتقاء بهره وری آب و خاک و احیاء دریاچه ارومیه محسوب می شوند و مورد حمایت ما می باشند.

کد مطلب: ۸۴۲۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: تشکل های مردم نهادبازوان پرتوان ما برای احیاء دریاچه ارومیه هستند

اکبر فتحی در جلسه تشکل مردم نهاد سبزاندیشان که در راستای احیای دریاچه ارومیه و با حضور معاونین سازمان تشکیل شد، ضمن بیان این مطلب افزود: رسالت سازمان در راستای احیاء دریاچه ارومیه، فرهنگ سازی با عاملیت ترویج و مشارکت جوامع محلی در اصلاح الگوی کشت با اولویت مصرف بهینه آب، کشت نشایی، معرفی ارقام با نیاز آبی کم ، توسعه کشت گلخانه ای و توسعه سامانه های نوین آبیاری است.

وی ادامه داد: استفاده از گیاهان مرتعی مقاوم به خشکی و توسعه و ترویج آن از اهداف سازمان است، این مهم در حال اقدام و عملیاتی شدن می باشد.

فتحی گفت: ترویج کشت گلخانه ای کاکتوس در گلخانه های کوچک و بزرگ از اهداف دیگر سازمان جهادکشاورزی استان است که به خوبی از آن استقبال می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: تمامی تشکلهای مردم نهاد فعال در احیای دریاچه ارومیه که با هدف توسعه بهره وری در بخش کشاورزی ، مصرف بهینه آب و ایجاد اشتغال فعالیت می کنند مورد حمایت جدی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی هستند و تمامی مجوزهای مورد نیاز بدون بوروکراسی و یا حداقل تشریفات قانونی انجام خواهد شد.

وی گفت: تشکلهای مردم نهاد فعال ، جدی و توانمند بازوان پرتوان ما برای ارتقاء بهره وری آب و خاک و احیاء دریاچه ارومیه محسوب می شوند و مورد حمایت ما می باشند.

فتحی در پایان سخنان خود افزود: شناسایی مشاغل جایگزین فعالیت های کشاورزی توسط سازمان جهادکشاورزی باید انجام گیرد تا انگیزه ای برای زندگی و معیشت روستائیان باشد، این کار در سال 97 تثبیت شده است الان در بخش کشاورزی کمتر بهره بردار و کشاورزی می شود پیدا کرد که اهمیت مصرف بهینه آب را نداند و برای بهره وری آب تلاش نکند.

لازم به ذکر است اعضای گروه مردم نهاد سبز اندیشان در آغاز جلسه هدف اصلی انجمن را احیای دریاچه ارومیه با حفظ نسبی منافع کشاورزی، تثبیت اقامت روستائیان حاشیه دریاچه و بهره وری آب برای نجات آن عنوان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار