رتبه اول جشنواره مهارت‌های هنری کاردانش در گفت و گو با پانا:

رشته ی طراحی و دوخت بعنوان هنر اصیل در صنایع مهم و سودآور کشور بکار گرفته می شود

تبریز (پانا) - فهیمه باقری رتبه اول دوازدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش کشور در رشته پوشاک ، هنر ظریف طراحی و دوخت را در ایران به‌عنوان هنر اصیل مورد توجه معرفی کرد و گفت: با پرورش و آموزش افراد مستعد در این زمینه می‌توان به‌عنوان یکی از صنایع مهم و سودآور در کشور به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۸۴۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رشته ی طراحی و دوخت بعنوان هنر اصیل  در صنایع مهم و سودآور کشور بکار گرفته می شود

بعد از اتمام دوره اول متوسطه، برخی دانش‌آموزان در چند راهی انتخاب رشته می‌مانند و با توجه به تنوع رشته‌های جدید نیاز هست که دانش‌آموزان با علایق خود و همچنین رشته‌هایی که با روحیه آنان می‌خورد، بیشتر آشنا بشوند.

یکی از رشته­‌های خوب هنرستان کار و دانش رشته خیاطی هست که در حال حاضر ۴ گرایش اصلی که در هنرستان‌ها تدریس می‌شود عبارتست از: خیاطی لباس زنانه، خیاطی لباس شب و عروس، خیاطی و دوخت‌های تزئینی و خیاطی و الگوسازی رایانه.

اگه فردی هستید که خیلی کنجکاو و مشتاق باشید و مدام در ذهنتان این سوالات رژه بروند که پارچه از چه درست شده؟ انواع آن چیست؟ چه طور می‌شود از ابزارها و تکنیک‌ها در طراحی لباس استفاده کرد؟ از چه ماشین‌هایی برای دوخت پارچه استفاده می‌شود؟ چطور می‌شود متناسب با پارچه، قد و عرض اندام یه آدم را اندازه گرفت؟ و خیلی سوال‌های دیگر مشابه این که هنوز جواب کافی برایشان پیدا نکردید، این رشته می‌تواند برایتان پاسخگوی خوبی باشد.

از مزیت‌های این رشته این است که دیگر لازم نیست منتظر قبول شدن در دانشگاه باشید و می‌توانید با دیپلم خیاطی خودتان کسب و کاری داشته باشید یا در مراکز تولیدی لباس مشغول به کار شوید و در کنار اینها برای کسب تجربه و علمی کافی ادامه تحصیل هم بدهید.

فهیمه باقری، هنرآموز 17 ساله رشته‌ی دوخت‌های تزئینی یکی از دانش‌آموزان موفق کشور هستند که با علاقه و تشویق خانواده وارد این رشته شده‌اند و با پشتکاری که داشته است توانست در دوازدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری در رشته‌ی پوشاک بدرخشد و افتخار کسب کند.

این هنرآموز تبریزی که علت انتخاب رشته‌های کار و دانش دبیرستان را علاقه زیاد خود عنوان کرده است می‌گوید: هنر ظریف طراحی و دوخت که در ایران همواره به‌عنوان هنر اصیل مورد توجه بوده است با پرورش و آموزش افراد مستعد در این زمینه می‌تواند به‌عنوان یکی از صنایع مهم و سودآور به کار گرفته شود.

مقام اول کشوری در رشته‌ی مهارتی با بیان اینکه این رشته در دانشگاه تا مقطع کارشناسی وجود دارد، گفت: رشته مرتبط آن طراحی دوخت است که می‌‌توان در مدارج بالاتر ادامه تحصیل داد.

باقری مشوق‌های اصلی خود را خانواده، معلمان و مدیریت هنرستان خود در ناحیه 5 تبریز معرفی کرد و گفت: تدریس در آموزشگاه‌ها، ایجاد کارگاه تولیدی ، مزون‌ها و کارآفرینی می‌توانند در آینده بعد از فارغ التحصیلی و حتی حین تحصیل منبع درآمدی باشند.

وی با اشاره به اینکه آینده هیچگاه قابل پیش‌بینی نیست و این تلاش و پشتکار ما هست که بهتر بودن آن را رقم خواهد زد، ادامه داد: من به خاطر علاقه زیادم به هنرها و کارهای دستی به این رشته تمایل پیدا کردم و سعی می‌کنم با تلاش و پشتکار مدارج عالی را در این رشته طی کنم و همیشه به پیشرفت فکر می‌کنم.

هنرآموز برتر کشوری که آرزوی شغلی خود را دبیری در این رشته عنوان کرد، در خصوص گذراندن اوقات فراغت خود افزود: برای هرساعتی برنامه‌ریزی دارم و اختصاص به کاری دارد ساعتی برای گلدوزی، ساعتی با خانواده، ساعتی برای مطالعه و درس.

رتبه اول کشوری، به ویژگی‌های مثبت خود یعنی اعتماد به نفس، توکل به خدا و عشق به رشته‌ی دوخت و دوز اشاره کرد و ادامه داد: آرزو دارم در آینده استاد این حرفه شوم و با ایجاد تولیدی با برند خاص یکی از کارآفرینان برتر در کشور باشم.

وی در پاسخ به اینکه برای رفتن به این رشته چه ویژگی‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌هایی برای یک دانش‌آموز لازم هست، مهارت یادگیری و به یاد سپردن، ویژگی اعتماد به نفس، پشتکار و علاقه و توکل بر خدا را عنوان کرد و گفت: به دوستانم توصیه می‌کنم در انتخاب رشته با علاقه پیش بروید و هیچگاه عقب نشینی نکنید.

در معرفی این رشته هر چند کوتاه می‌توان اضافه کرد: این رشته کاربرد زیادی در زندگی دارد و لازم است که از فرصت‌های طلایی زندگی نهایت استفاده را برد. چون همانطور که می‌دانید با علم‌آموزی در این رشته، بعد‌ها می‌توانی به علاقمندان دیگر هم آموزش بدهید و کسب درآمد کنید. به هر صورت، در هر جا که باشید می‌توانید از هنر خود استفاده کنید. فقط کافی است ایده‌های ذهنی جدیدی ارائه بدهید.

دوازدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش کشور که در روزهای 23 و 24 تیر در استان مرکزی (اراک) برگزار شد که فهیمه باقری از هنرستان کاردانش شهید اکرامی ناحیه 5 تبریز در رشته پوشاک توانسته بود با گذراندن مراحل استانی و مرحله اول کشوری در بخش نهایی جشنواره حضور یابد و موفق به کسب مقام اول کشوری در رشته مهارتی خود شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار