مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان گلستان اصلاح می‌شود

گرگان (پانا) - در گلستان ۴۸ مورد نقطه حادثه‌خیز داریم که تقاطع ها و بریدگی‌ها بخش عمده‌ای از این نقاط را به خود اختصاص می‌د‌هند البته با توجه به اعتبارات موجود ۱۰ نقطه مشخص شده که اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۴۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان گلستان اصلاح می‌شود

مهدی میقانی بابیان اینکه 5 هزار کیلومتر انواع راه در استان داریم که 70 درصد آن روستایی است، اظهار داشت: براساس آمار در سال گذشته 140 میلیون تردد در استان داشته‌ایم اما با این وجود آمار تصادفات کاهش داشته است.

وی افزود: معضل اصلی در حوادث جاده‌ای موتورسواران و عابران پیاده‌اند که در راه‌های برون شهری چیزی در حدود 64 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده‌اند و کاهش آن نیازمند یک برنامه‌ریزی اجتماعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان تصریح کرد: در استان 48 مورد نقطه حادثه‌خیز داریم که تقاطع‌ها و بریدگی‌ها بخش عمده‌ای از این نقاط را به خود اختصاص می‌د‌هند البته با توجه به اعتبارات موجود 10 نقطه مشخص شده که اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

میقانی ادامه داد: در بحث روشنایی معابر نیز حدود 170 کیلومتر از معابر برون‌شهری ما دارای روشنایی است و 15 کیلومتر نیز در دست اجراست.

میقانی بیان داشت: در مکان‎هایی از بزرگ‎راه‌ها که دوربرگردان مناسب نداریم این تصادفات وجود دارد اما بیشتر تصادفات در جاده‎های فرعی ما به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه آموزش‎های مستمر و اعمال قانون باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: 50 درصد تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت‎سواران هستند و ما وظیفه داریم برای ارتقاء ایمنی تلاش کنیم و همه ما مسئول هستیم و تصور می‎کنم اگر این موضوع تصادفات به گفتمان جامعه تبدیل نشود با افزایش حجم ترافیک با مشکل برخورد می‎کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان ادامه داد: اگر جاده گرگان به گنبدکاووس ریلی شود آسیب‎های زیست محیطی و تصادفات حمل و نقل کاهش پیدا می‎کند و دولت مکلف است موضوعات قانونی را دنبال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار