خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید!

تهران (پانا) - «به فرض محال» اگر ترامپ با همراهی غرب و برخی کشورهای عربی بتوانند جلوی فروش نفت ایران را بگیرند و یا با تحریک و سخنان جنگ‌طلبانه، پروژه به‌هم ریختن بازار و بالا رفتن بیشتر نرخ دلار و جنگ ارزی و اقتصادی را ادامه دهند؛ این اقدام دشمنان، نکته مثبتی هم به همراه دارد و آن این است که مجبور می‌شویم یک‌بار برای همیشه به سمت تولید ثروت از منابع غیرنفتی برویم؛ در مورد بازار ارز نیز با کنار گذاشتن دلار از معاملات، توصیه پدرانه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ که درمورد جنگ اقتصادی غرب هشدار داده بودند و تاکید کرده بودند که باید وابستگی اقتصاد ما به دلار از بین برود، محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۱۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید!

به گزارش آخرین نیوز ، امام صادق علیه السلام می فرمایند: « خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید

عده کمی در داخل کشور هستند که هر روز خود را با بندگی "سکه و دلار" آغاز می کنند؛ اینان بنده پول هستند" جماعتی هستند که فقط به خود فکر می کنند و با افزایش تقاضای خرید سکه و دلار در بازار، با زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بازی می‌کنند؛ اینان چنان خیانتی در حق نسل آینده ایران می‌کنند که قطعاً در آینده به عنوان «ننگ تاریخ» از آنها یاد خواهد شد.

در این میان، سوء استفاده برخی‌ها در این حوزه به طور نمونه آژانس‌های مسافرتی که با فرستادن مردم عادی به کشورهای مختلف آن‌هم به طور رایگان برای استفاده از ارز مسافرتی ایشان نیز در همین گروه گنجانده باید بشود؛ البته توجه شود از این دست سودجویان که از آشفته بازار کنونی سوءاستفاده می کنند، کم نیستند.

اما قطعا به غیر از تحریکات داخلی در بازار کشور، از بیرون کشور نیز تحریکاتی صورت می‌گیرد.

ترامپ و هم‌پیمانان و چاکران آمریکا قطعا از اتفاقات اخیر در بازار ایران خوشحال هستند؛ شواهد و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهند غرب از چندین سال قبل به دنبال ایجاد جنگ ارزی و اقتصادی در ایران بوده است.

اخیرا به غیر از جنگ ارزی و اقتصادی، جنگ نفتی هم توسط ترامپ کلیک خورد که با عکس‌العمل مقتدرانه مسئولان ایران و در ادامه با واکنش یمن در باب‌المندب و هدف قرار دادن نفت‌کش سعودی همراه شد و این پیام به جهان مخابره شد که اگر ایران نفت نفروشد، دنیا هم نمی‌تواند نفت بفروشد؛ اتفاقی که ترامپ و هم‌پیمانانش هیچ واکنشی به آن نداشتند و احتمالا در کُما به‌سر می‌برند!

دشمنان داخلی و خارجی هنوز این موضوع را درک نکرده‌اند که این انقلاب صاحب دارد و از همه مهمتر همانطور که بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که «خدا با ماست».

لذا در این اواخر همه قدرت خود را بسیج کرده‌اند که انقلابی را که رو به جلو حرکت می‌کند را زمین‌گیر کنند؛ آرزویی که هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و پیش بینی امام خمینی (ره) قطعا محقق خواهد شد و پرچم این انقلاب به دستان مبارک امام زمان (عج) خواهد رسید. امروز جبهه مقاومت به لطف الهی به دروازه‌های بیت‌المقدس رسیده است. امروز تنگه‌های زیادی در دست ماست.

البته قطعا عکس‌العمل نشان دادن به توطئه‌های غرب وظیفه عقلانی و شرعی همه ماست و باید تمام توان خود را برای مقابله با سلطه‌گری غرب به کار ببندیم؛ اما گذشته از تمام جهات منفی اتفاقات اخیر در بازار ارز و سکه و حواشی به‌وجود آمده درمورد فروش نفت ایران، از جنبه مثبت هم می‌توان به این قضایا و تحولات نگاه کرد و آن را باید در کلام امام صادق علیه السلام جست‌وجو که فرمودند: «خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید.»

«به فرض محال» اگر ترامپ با همراهی غرب و برخی کشورهای عربی بتوانند جلوی فروش نفت ایران را بگیرند و یا با تحریک و سخنان جنگ‌طلبانه، پروژه به‌هم ریختن بازار و بالا رفتن بیشتر نرخ دلار و جنگ ارزی و اقتصادی را ادامه دهند؛ این اقدام دشمنان، نکته مثبتی هم به همراه دارد و آن این است که مجبور می‌شویم یک‌بار برای همیشه به سمت تولید ثروت از منابع غیرنفتی برویم؛ در مورد بازار ارز نیز با کنار گذاشتن دلار از معاملات، توصیه پدرانه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ که درمورد جنگ اقتصادی غرب هشدار داده بودند و تاکید کرده بودند که باید وابستگی اقتصاد ما به دلار از بین برود، محقق خواهد شد.

در این میان با بالارفتن نرخ ارز، علی‌رغم همه ضررهایی که برای اقتصاد کنونی ما دارد، این موضوع جنبه‌های مثبت هم دارد؛ به‌واسطه این اتفاق، واردات محصولات خارجی به کشور با کاهش شدید مواجه خواهد شد، همین موضوع نیز سبب می‌شود که مجبور شویم با تکیه کردن بر تولید محصولات داخلی از کالاهای ایرانی استفاده کنیم تا اشتغال نیز در این بخش احیا شود.

دشمنان داخلی و خارجی به خیال خود گمان می‌کنند که با این اقدامات اخیر، عرصه را برای ما تنگ می‌کنند؛ درصورتی که بهتر است بدانند همانند شرایط تحریم در سال‌های اخیر، محدودیت‌ها، فرصت‌های بسیاری را بوجود خواهد آورد؛ البته به فرض محال اگر بتوانند نگذارند ما نفت بفروشیم!

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار