مدیرعامل بورس کالا:‌ توقف بازار آتی، خرید و فروش سکه را به کوچه و تاریک خانه‌ها می‌کشاند

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل بورس کالا اگر بازار آتی سکه در بورس فعالیت نکند خرید و فروش سکه به بازارهای دیگر در کوچه و خیابان و تاریک‌خانه‌ها کشیده می‌شود و قطعاً رصد این بازار بسیار سخت خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل بورس کالا:‌ توقف بازار آتی، خرید و فروش سکه را به کوچه و تاریک خانه‌ها می‌کشاند

به گزارش بورس کالا، حامد سلطانی‌نژاد درباره آخرین وضعیت بازار آتی سکه گفت: کد جدید معاملاتی به افراد متقاضی تخصیص و آموزش هم داده می‌شود اما این بازار در حالت فریز قرار می‌گیرد و افراد جدید نمی‌توانند موقعیت‌های جدید بگیرند و فعالیت بازار با همان افراد قبلی بازار ادامه پیدا می‌کند. بنابراین تا وقتی تلاطم‌های بازار نقدی سکه به ثبات برسد این بازار به این شکل به فعالیت ادامه می‌دهد.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: با توجه به اینکه جهت‌گیری بازار آتی همواره از بازار نقد است، برای مدیریت بهتر ریسک فعالان محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم. بر این اساس در مواقعی که نوسان در بازار نقدی زیاد است تصمیم‌های این چنینی گرفته می‌شود و اجازه ورود سرمایه‌های جدید فعلاً به این بازار داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی بازار نقدی سکه ثبات نسبی را پیدا کند قطعاً این بازار هم دوباره اجازه ورود سرمایه‌های جدید را خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار آتی سکه یک بازار رسمی است افزود: این بازار به سمت منافع سرمایه‌گذاران حرکت می‌کند و هر کاستی هم که در این بازار باشد قابل نظارت است ولی اگر این بازار فعالیت نکند خرید و فروش سکه به بازارهای دیگر در کوچه و خیابان و تاریک‌خانه‌ها کشیده می‌شود و قطعاً رصد این بازار بسیار سخت خواهد بود.

سلطانی‌نژاد گفت: برخی به این بازار حمله می‌کنند و این بازار رسمی را مقصر افزایش قیمت نشان می‌دهند ولی تفکر آنها اشتباه است به طوری که این تفکر باعث می‌شود فعالیت‌ها به سمت بازارهای غیررسمی و زیرزمینی برود و این اصلاً مطلوب اقتصاد ایران نیست.

وی افزود: همه فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند که این بازار را تقویت کنند، چون خرید و فروش در این بازار منحصر به فرد است و هیچ فشاری از طرف تقاضا به بازار وارد نمی‌شود؛ ولی اگر این بازار تعطیل شود فعالان این بازار به بازار غیر‌رسمی کوچ می‌کنند و کنترل بازار از دست متولیان خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار