100دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ و‌ نقل ارومیه افزوده خواهد شد

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: با هدف توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید اضافه می‌شود که تاکنون ۱۵ دستگاه آن تحقق یافته است.

کد مطلب: ۸۴۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
100دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ و‌ نقل ارومیه افزوده خواهد شد

مهدی مژدهی فر با اشاره به چگونگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اظهار کرد: 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مسافر شهرداری ارومیه افزوده شده است از این تعداد اتوبوس جدید، هشت دستگاه در ایام نوروز برای جابجایی مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده بود و هفت دستگاه دیگر نیز در روزهای گذشته با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی وارد این ناوگان شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه های اساسی شهرداری ارومیه است، بیان کرد: با هدف توسعه ناوگان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه، 100 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می شود که 15 دستگاه آن تاکنون تحقق یافته است و 85 دستگاه باقی مانده نیز به تدریج به سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اضافه و تا حدودی مشکلات توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر حل می شود.

مژدهی فر گفت: کرایه تاکسی و اتوبوس‌های شهر ارومیه حدوداً به صورت میانگین 18 درصد افزایش یافته است، برای اینکه مبلغ کرایه سبب ایجاد مشکل برای راننده و مسافر نشود تلاش شده تا مبلغ کرایه رند در نظر گرفته شود.

وی افزود: ما حداکثر سعی‌مان را کرده‌ایم تا کرایه دریافتی مبلغ رندی باشد، به طور مثال برای مبلغ 500 تومان که 18 درصد افزایش آن، معادل با 90 تومان است، برای راحتی مسافر و راننده این مبلغ را 100 تومان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه تاکید کرد: ما تمامی قیمت‌ها و افزایش کرایه‌ها را در دفترچه‌هایی ثبت و در سطح شهر پخش کرده‌ایم و نیز از طریق رادیو و نصب تابلو در سطح شهر میزان افزایش کرایه‌ها را به شهروندان اطلاع رسانی کرده‌ایم.

وی درباره تخلف در افزایش کرایه‌ها تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در گرفتن کرایه از سوی رانندگان می‌توانند این موضوع را به اطلاع بازرس‌های اداره تاکسیرانی و اتوبوسرانی برسانند و ما با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

مژدهی فر درباره علت اصلی افزایش کرایه‌ها گفت: همه ساله بر اساس بخش نامه وزارت کشور که بعد از خرداد ماه صادر می‌شود، کرایه‌ها درصدی افزایش می‌یابند و این درصد مربوط به پیشنهاد سازمان و مصوبه شورای سازمان و شورای شهراست و در نهایت پس از تصویب کمسیون افزایش قیمت تصویب و اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار