رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صادرات محصولات تولیدی اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت :صادرات محصولات تولیدی اردبیل صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل در سه ماهه نخست امسال به ارزش ۲۵ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۴۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات محصولات تولیدی اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت

سیدحامد عاملی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی اردبیل در کشورهای خارجی باید به صورت قدرتمند توسط استان‌های شرکت کننده انجام شود تا کیفیت و حضور این استان در نمایشگاه‌های خارجی مورد تائید و باکیفیت بالا باشد .

وی افزود: سازمان صنعت و معدن استان موافق برگزاری چنین نمایشگاههایی در خارج از کشور است ولی متاسفانه به دلیل بالا بودن نرخ قیمت‌ها برای حضور در این نمایشگاهها باید نخست بررسی دقیقی در این ارتباط صورت گیرد و به دلیل بالا رفتن نرخ ارز متاسفانه بخش خصوصی علاقه‌ای برای شرکت در این نمایشگاه‌ها ندارد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برای شرکت در این نمایشگاهها برای فعالان صادراتی باید یارانه تعلق گیرد که خوشبختانه در قانون بودجه امسال این یارانه پیش‌بینی شده که امیدواریم با تخصیص آن به فعالان و تجار این حوزه شاهد برگزاری نمایشگاه‌های تولیدی محصولات اردبیل در خارج از کشور باشیم .

عاملی با اشاره به آمار صادرات و واردات استان تصریح کرد: در سال گذشته مجموع صادرات استان به ارزش ۷۷ میلیون دلار بوده که ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۵ میلیون دلار صادرات استان اردبیل انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد .

وی بیان کرد: عمده صادرات محصولات استان به جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان بوده و این در حالی است که آمار وارادت در سه ماهه نخست امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد کاهش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار