برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایر فارس

شیراز(پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی فارس از برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس در شهریور ماه سال جاری با هدف شناساندن ارزش های فرهنگی اصیل عشایر خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایر فارس

مصیب امیری شناساندن ویژگی های زندگی، فعالیت ها، مواریث فرهنگی و معنوی عشایر و گسترش روابط و تعاملات اجتماعی - فرهنگی و بین عشایر وگردشگران و شناساندن ارزش های فرهنگی اصیل عشایر را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: فارس در حوزه گردشگری عشایر از پتانسیل و توانمندی خوبی برخوردار و غنی است.

وی افزود: همچنین در این گردشگری فرصتی برای کمک به معرفی، حفظ و صیانت از میراث معنوی، مراسم آیین های قومی - بومی و تنوع بخشی به فعالیت ها و منابع درآمدی و رفاه خانوارهای عشایری در نظر است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به صدور مجوز ۶۱ اقامتگاه بوم گردی در فارس اعلام کرد: ۲۵۰ متقاضی دیگر نیز در این حوزه وجود دارند که بستر مناسب برای ارتقا سطح زیر ساختهای گردشگری روستایی و عشایری استان است.

امیری اظهار داشت: همچنین ثبت آداب و رسوم عشایر در فهرست میراث ناملموس به صورت کارشناسی و متداوم در دستور کار قرار دارد و به منظورنمایش توانمندی های غنی صنایع دستی عشایر استان، نمایشگاهی در شهریور ماه سال جاری پیش بینی شده است.

وی در ادامه ابعاد گردشگری عشایری- روستایی را وسیع دانست و تصریح کرد: در کنار معرفی و حفظ آداب و رسوم، حمایت از محصولات صنایع دستی و خوراک نیز تاثیر مستقیم بر درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار