نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی: جشنواره تئاتر کُردی نماد بارز فرهنگی و هنری مناطق کُردنشین است

سنندج (پانا) - نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره تئاتر کُردی، نماد بارز فرهنگی و هنری مناطق کوردنشین است.

کد مطلب: ۸۴۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی: جشنواره تئاتر کُردی نماد بارز فرهنگی و هنری مناطق کُردنشین است

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی،این جشنواره را، مهمترین اتفاق فرهنگی دانست که در سال های و با برگزاری چهارده دوره توانسته است تاثیر بسزایی در حرکت های فرهنگی کردستان داشته باشد.
بیگلری اظهار داشت: استان کردستان به فرمایش مقام معظم رهبری سرزمین هنر و فرهنگ است و توانایی تاثیر گذاری در فرهنگ ملی را دارد و در حوزه های مختلف هنری این تاثیر، نمود واقعی پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: معرفی فرهنگ بومی کردستان از طریق زبان گویای نمایش از اهداف متعالی این جشنواره است که باید با حمایت های بیشتر و توجه به زیرساخت های این هنر وزین در شهرستان سقز برای رسیدن به این مهم تلاش کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برای برپایی این جشنواره از انتصاب دکتر قطب الدین صادقی به عنوان دبیر این جشنواره قدردانی و حمایت کرد و اظهار داشت: وجود این استاد فرزانه به عنوان چهره ای شاخص در هنر ایران می تواند در تعالی این جشنواره مهم و اساسی باشد و قطعا با همکاری و همراهی هنرمندان تئاتر شهرستان و حمایت های مسئولان استانی و شهرستانی کمیت و کیفیت برگزاری دوره پانزدهم این رویداد مهم، بهتر از دوره های قبل خواهد بود.
وی تاکید کرد: ضروری است این جشنواره بر حسب وعده های داده شده پیشین در تقویم جشنواره تئاتر کشور از سوی اداره کل هنرهای نمایشی گنجانده شود و در ردیف، بودجه ای مناسب برای آن تعریف گردد و برای تحقق این امر اینجانب نیز در کنار دبیر و دبیرخانه این جشنواره از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار