معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا خبرداد:

اجرای جشنواره جابرا بن حیان در 50 درصد مدارس ابتدایی كشور

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجراشدن جشنواره جابرا بن حیان در 50 درصد مدارس ابتدایی كشور خبرداد.

کد مطلب: ۸۴۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فاطمه قربان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا گفت : در آموزش ابتدایی اصل بر این است كه دانش آموز بتواند با دانشی كه یاد می گیرد نگرشی در او ایجاد شود و به طور مهارتی و كاربردی از آن استفاده كند.

وی ایجاد تفكر فلسفی در مقطع ابتدایی را یك اولویت دانست و افزود : با همین رویكرد جشنواره جابر ابن حیان در مقطع ابتدایی از سه سال پیش آغاز به كار كرد و این جشنواره ابتدا در تعداد اندكی از مدارس كشور شروع شد وبا كارهای پژوهشی كه انجام شد مشخص شد دانش آموزان ابتدایی استقبال خوبی از جشنواره كردند و هم توانایی فعالیت های پژوهشی دارند.

قربان بیان كرد: اكنون افتخار داریم نزدیك به 50 درصد از مدارس ابتدایی جشنواره جابر ابن حیان اجرا می شود .

وی گفت: دانش آموز در راستای آنچه كه مشاهده می كند و با مسئله برخورد می كند علاقه دارد چیستی و چرایی موضوع را دریابد و فعالیت های پژوهشی خود را شروع می كند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این جشنواره تلاش شده با همكاری والدین، مربیان و معلمان در كنار دانش آموزان به استعداد ها و توانمندی های آنان پی ببرند ودر سنین بالاتر استعداد های بالقوه خود را پرورش داده و شكوفا شود وهمچنین ازیادگیری لذت ببرد و فرد موثری برای خود و جامعه باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار