گزارش خبری حضور دانش آموزان زنجانی در اردوی دوستداران ولایت ( رهروان نبوی - زائران رضوی )

زنجان(پانا)-همزمان با سراسر کشور،دانش آموزان استان زنجان در اردوی دوستداران ولایت(رهروان نبوی-زائران رضوی)شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۴۰۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
گزارش خبری حضور دانش آموزان زنجانی در اردوی دوستداران ولایت ( رهروان نبوی - زائران رضوی )

با عنایت به هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و براساس دستورالعمل فعالیت های اردویی و هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، اردوی زیارتی رهروان نبوی ، زائران رضوی - از مورخ 97/04/29 لغایت 97/04/31 در شهر مشهد مقدس برگزار گردید .

با توجه به مسافت و تعداد دانش آموزان اعزامی از مناطق مختلف استان زنجان (افشار ،بزینه رود ، ناحیه 2 و ناحیه 1) لزوم تمهید مقدمات لازم ضروری می نمود بر این اساس هماهنگی های لازم برای ارسال بخشنامه و دستورالعمل اجرایی اردوهای زیارتی اعم از اخذ رضایت نامه والدین دانش آموزان ، بیمه حوادث دانش آموزی و سایر تمهیدات و همچنین خرید بلیط قطار رفت و برگشت مقدمات لازم برای اعزام فراهم گردید.

برای هماهنگی بیشتر و تنظیم برنامه ها و زمان دقیق حرکت مکاتبات لازم با ادارات و نواحی مورد نظر صورت گرفت و نهایتا دانش آموزان و عوامل و سرپرستان مناطق مورد نظر در ایستگاه راه آهن به تعداد 77 نفر ، ساعت 20:20 دقیقه شب مورخ 97/04/28 با بدرقه عوامل اداره فرهنگی و هنری استان ، معاون پرورشی ناحیه یک و کارشناسان ناحیه دو و مناطق افشار و بزینه رود عازم مشهد مقدس شدند.

کاروان زیارتی استان زنجان در ساعت 13:30 بعد از ظهر روز جمعه مورخ 97/04/29 در محل اردوگاه ثامن الحجج (ع) با استقبال عوامل محترم اردوگاه و خادمین حرم مطهر رضوی استقرار یافت.

مراسم افتتاحیه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در ساعت20:30 شب با حضور دانش آموزان شرکت کننده از استان های مختلف و عوامل اجرایی و مسئولان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی آغاز شد و با تلاوت قرآن و نواخته شدن سرود ملی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و سخنرانی مسئولان و عوامل برگزار کننده و ارائه گزارش از اردوی زیارتی سال 96 مشهد و مداحی توسط مادحین اهل بیت علیهم السلام و ذکر چگونگی دعوت دانش آموزان به اردو از زبان خودشان برنامه اردوی زیارتی زائران رضوی رسما آغاز شد.

حضور در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج و زیارت مضجع شریف رضوی و شرکت در برنامه فرهنگی در رواق حر عاملی و در نهایت صرف ناهار در حرم مطهر رضوی و همچنین حضور در بازار غدیر و مراجعت به محل اسکان و استراحت و شرکت در اختتامیه برنامه روز دوم کاروان بود.

روز سوم بعد از صرف صبحانه و آماده کردن اسباب و لوازم برای خروج از اردوگاه و صرف ناهار و با توجه به زمان باقی مانده برای حرکت قطار، با تصمیم سرپرست و مربیان اردو و موافقت دانش آموزان برنامه زیارت ویژه کاروان استان زنجان تدارک دیده شد .

بعد از بازگشت از حرم مطهر و با هماهنگی که قبلا با عوامل محترم اردوگاه انجام شده بود دانش آموزان بعد از صرف شام عازم ایستگاه راه آهن شده و در ساعت 23:59دقیقه شب مورخ 97/04/31 عازم استان زنجان شدند.

در طول مسیر نیز صرف صبحانه و ناهار نیز در برنامه کاروان بود تا دانش آموزان با آسودگی و راحتی به مقصد برسند و کاروان زیارتی استان زنجان درساعت 15:30 عصر روز دوشنبه 97/05/01 وارد ایستگاه راه آهن زنجان شده و مورد استقبال عوامل محترم اداره فرهنگی و هنری و کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی قرارگرفتند و با توجه به هماهنگی های قبلی که با مناطق و نواحی اعزام کننده دانش آموزان صورت گرفته بود همه دانش آموزان در سلامتی و صحت کامل و تحت سرپرستی سرپرستان محترم تحویل اولیای محترمشان گردیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار