اجرای بیمه تکمیلی صیادان جنوب استان برای نخستین ‌بار در کشور

زاهدان(پانا)- مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت:بیمه تکمیلی صیادان جنوب سیستان و بلوچستان پس از پیگیری های اتحادیه صیادان و سازمان شیلات ایران برای نخستین ‌بار در کشور اجرا می شود تا بتوان رضایتمندی این قشر زحمتکش را فراهم کرد.

کد مطلب: ۸۴۰۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیمه تکمیلی صیادان جنوب استان برای نخستین ‌بار در کشور

هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هزینه بیمه تکمیلی برای هر صیاد و خانواده اش سالانه 160 هزار ریال است، خاطرنشان کرد: سهم صیادان در پرداخت حق بیمه یک پنجم بیمه های تکمیلی دیگر است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 24 هزار صیاد در 11 بندر ماهیگیری شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک در جنوب استان بیمه تکمیلی درمانی می شوند.

سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار