به مناسبت هفته ملی مهارت:

دیدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رادمرد شهرستان فردوس با امام جمعه این شهرستان

فردوس (پانا) - جمعی از کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای سردار شهید رادمرد با امام جمعه شهرستان فردوس در هفته ملی مهارت دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۴۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رادمرد شهرستان فردوس با امام جمعه این شهرستان

حسن یعقوبی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهید راد مرد شهرستان فردوس در این دیدار خواستار معرفی و ترویج خدمات مرکز فنی و حرفه ای در خطبه های نماز جمعه شد و گفت: سال گذشته در بخش‌های مختلف آموزشی 166 دوره برگزار شده است.

وی افزود: طی چهار ماهه ابتدای امسال تاکنون در بخشهای آموزشی مختلف این مرکز 73 دوره برگزار شده که 909 نفر دوره معادل 88 هزار و 271 نفر ساعت آموزش بوده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهید راد مرد شهرستان فردوس از راه اندازی مرکز آموزش تخصصی سنگ شرق کشور در شهرستان فردوس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: هم اکنون در بخش آموزش‌های غیر دولتی تعداد 9 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در رشته های صنایع دستی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، حسابداری، عمران، بهداشت وایمنی، امور اداری، معماری، طلا و جواهرسازی و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

یعقوبی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره شهرستان تعداد 7 کارگاه آموزشی در بخش برادران با قابلیت 63 حرفه آموزشی فعال است، عنوان کرد: همچنین در مرکز خواهران نیز چهار کارگاه با 52 حرفه آموزشی به ارائه خدمات می پردازد.

حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت، گفت: ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت در تولید، با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می شود که سازمان فنی و حرفه ای در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه نبود نیروی کار با مهارت را بخشی از مشکلات و دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در این زمینه پایه های اقتصاد بارور را مهیا می کند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: نیازسنجی مهارتهای مورد نیاز در شهرستان فردوس بویژه در کارخانجات و صنایع و آموزش نیروهای ماهر در زمینه های مورد نیاز می تواند در افزایش کیفیت بازدهی نیروی کار موثر باشد.

امام جمعه فردوس خاطر نشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای در کشور با توجه به مسئولیت خود در عرصه تربیت نیروی انسانی متخصص، در این برهه زمانی بیش از گذشته می تواند نقش آفرینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار