ورود نخستین گروه گردشگران چینی به تبریز توسط دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی

خبرگزاری پانا: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد: نخستین گروه گردشگران چینی به وسیله تورهای ورودی دفاتر خدمات مسافرتی استان، وارد آذربایجان شرقی شدند.

کد مطلب: ۸۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مهندس تراب محمدی افزود: دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فلامینگو پرواز تبریز به عنوان مجری طرح، نخستین گروه گردشگران چینی را وارد استان كرد.

وی با تاكید بر اینكه روند ورود مستقیم گردشگران چینی و دیگر كشورهای خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی، به استان ادامه می یابد، یادآور شد: با دفاتر خدمات مسافرتی كشور چین تفاهم نامه و قراردادی به این منظور بسته شده است.

محمدی خاطرنشان كرد: با این قراردادها ، دفاتر خدمات مسافرتی استان نسبت به آماده سازی
بسته های (پکیج) گردشگری با اولویت شهر تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی و سپس دیگر استان ها اقدام می كنند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقامت سه روزه این گروه چینی در آذربایجان شرقی افزود: این گروه ضمن تبریزگردی، از شمال استان و روستای تاریخی كندوان نیز بازدید داشتند.

محمدی یادآور شد: این گروه 21 نفره چینی پس از اقامت سه شبه در هتل پارس تبریز، آذربایجان شرقی را به مقصد تهران ترك كردند.

وی با بیان اینكه آذربایجان شرقی از لحاظ وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری نه تنها دست كمی از كشورهای همسایه ندارد بلكه در جایگاه بالاتری نیز قرار دارد بر لزوم تمركز بیشتر آژانس های مسافرتی برای استفاده از این ظرفیت ها و ورود گردشگر خارجی تاكید كرد.

این مقام مسئول با مقایسه سرمایه گذاری در زیرساخت های كنونی ایجاد شده در آذربایجان شرقی نسبت به چهار سال گذشته خاطرنشان كرد: با بهبود و توسعه زیر ساخت های نظیر راه، هواپیمایی، جاده های مواصلاتی و همچنین با حضور قابل توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی در ساخت هتل و هتل آپارتمان به تاکید می توان گفت گردشگری در آذربایجان شرقی كاملا شكل و قوام گرفته است.

محمدی تاكید كرد: تمامی مشكلات پیش روی صنعت گردشگری با نگرش مثبت و اراده ای كه از سوی دولت وجود دارد، در كنار همكاری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و ارائه طرح ها و برنامه های این دفاتر به مرور زمان برطرف شده و شاهد تحقق اهداف حوزه گردشگری در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار