مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

مجوز ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه ۵۵ میلیون دلار در اردبیل صادر شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: تاکنون ما توانستیم با جذب ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه آورده ۵۵ میلیون دلار در اردبیل زمینه صدور مجوز برای این طرح‌ها را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۸۴۰۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مجوز ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه ۵۵ میلیون دلار در اردبیل صادر شد

هاشم مظفری در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل اظهار داشت: تاکنون ما توانستیم با جذب 11 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه آورده 55 میلیون دلار در اردبیل زمینه صدور مجوز برای این طرح‌ها را فراهم کنیم که از این تعداد برخی در مرحله بهره‌برداری، برخی نیمه‌فعال و برخی دیگر به دلایلی راکد هستند .

وی با اشاره به آغاز صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی از سال 76 در اردبیل بیان کرد: ارائه مجوزها به سرمایه‌گذاران در این بخش برای نخستین بار با موافقت با صدور مجوز برای یک متقاضی ایرانی‌الاصل مقیم کشور فرانسه با طرح پیشنهادی در بخش کشاورزی استان آغاز شده و در تلاش برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به بخش‌های مختلف استان هستیم .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به صدور سه مورد مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان اردبیل گفت: حجم سرمایه آورده برای این سه طرح 1.8 میلیون دلار بوده است .

وی از پذیرش 12 هیئت خارجی از کشورهای مختلف در سال گذشته توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد ما توانستیم در زمینه جذب سه مورد سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای روسیه، فرانسه و چین اقدام کرده و مجوز لازم را برای فعالیت آنها صادر کنیم .

مظفری از حمایت از سرمایه‌گذاران در استان اردبیل در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی خبر داد و افزود: در راستای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در این حوزه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان راه‌اندازی شده و در زمینه تسهیل روند صدور مجوز به سرمایه‌گذران با هدف رونق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کند .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان اردبیل با حضور نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار دستگاه‌های صادرکننده مجوز تصریح کرد: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی و ارائه مشاوره و پذیرش هیئت‌های اقتصادی خارجی از مهمترین رسالت‌های این مراکز به شمار می‌رود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی اردبیل موظف به پاسخ‌گویی استعلام هستند و در صورت عدم پاسخ‌گویی مسئولیت بر عهده دستگاه استعلام شوند خواهد بود .

‌قاسم رحیمی ‌اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی اردبیل موظف به پاسخ‌گویی استعلام هستند و در صورت عدم پاسخ‌گویی مسئولیت بر‌عهده دستگاه استعلام شوند خواهد بود .

وی با اشاره به این که ایجاد انگیزه در بین سرمایه‌گذاران اولویت اساسی است گفت: در سالی که مزین به حمایت از تولیدات داخلی است باید به این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را با تسهیل و تسریع مشکلات در کم‌ترین زمان ممکن به حداقل برسانیم .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : اشتغال‌زایی به عنوان یک مولفه اساسی و مهم در راستای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم در دستور کار دولت قرار گرفته و به همین منظور استاندار اردبی ایجاد 20 هزار شغل را در استان تا پایان امسال در دستور کار قرار داده است که بی شک با تحقق این مسئبه تحول عظیمی درپویایی اقتصاد منطقه ایجاد خواهد شد .

رحیمی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مشکلات موجود در این زمینه باید همگام با سیسات‌های تدوین شده در این زمینه گام بردارند و به جای مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی روش‌های تسهیل در سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زای را در منطقه فراهم کنند تا بتوانیم به این طریق مشکلات و موانع را از سر راه برداریم .

وی با اشاره به این که پاسخ به استعلام در مدت زمان مقرر در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: کوتاه کردن زمان پاسخ به استعلامات و تسهیل امور در این زمینه زمینه رونق تولید و اشتغال را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که به همین منظور برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار