وطن‌دوست: سینماحقیقت می‌تواند بهترین جشنواره مستند آسیایی باشد

تهران (پانا) - محمدرضا وطن‌دوست جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را بهترین و با اهمیت‌ترین جشنواره فیلم مستند در سطح ایران و منطقه و دانست.

کد مطلب: ۸۴۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
وطن‌دوست: سینماحقیقت می‌تواند بهترین جشنواره مستند آسیایی باشد

این مستندساز که طی دو سال گذشته، با فیلم‌های «ننا» و «لوتوس» موفق به کسب جایزه از دو بخش‌ مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت شده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: به اعتقاد من، اضافه کردن گزینه‌ی پریمیر Premier برای فیلم‌های ایرانی و در سال‌های آینده World Premier برای فیلم‌های خارجی می‌تواند به کیفیت جشنواره سینماحقیقت کمک کند.
وی افزود: انتخاب تعداد فیلم‌های کمتر اما با کیفیت در بخش مسابقه ملی و حضور فیلمسازان شناخته‌شده‌ی خارجی بعنوان میهمان در جشنواره سینماحقیقت اهمیت بسیاری دارد.
وطن‌دوست پیرامون برگزاری کارگاه‌های تخصصی در جشنواره سینماحقیقت هم توضیح داد: نمایش مستندهای مهم سال و نشست با کارگردانان این آثار، بهتر از برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی تئوری است. تجربه نشان داده این کارگاه‌ها تاثیر بسزایی در دانش و آگاهی فیلمسازان‌مان نداشته‌اند؛ البته علت اصلی آن به دلیل زمان اندک برگزاری این کارگاه‌ها است؛ کلاس‌های چند ساعته و نهایتاً یک روزه برای ارتقای دانش کارگردانان کافی نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ورک‌شاپ‌ها در مدت زمانی طولانی و طی تمامی روزهای برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شوند، می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
گفتنی است که مستند «لوتوس» محمدرضا وطن‌دوست در اولین حضور جهانی خود، در بخش مسابقه جشنواره «شفیلد» انگلیس که یکی از 5 فستیوال معتبر مستند جهان است، به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان همراه شد.
روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار