مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی:

زندگی و سیره امام رضا (ع) باید برای نسل جوان تبیین شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: زندگی و سیره امام رضا (ع) باید برای نسل جوان تبیین شود.

کد مطلب: ۸۳۹۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
زندگی و سیره امام رضا (ع) باید برای نسل جوان تبیین شود

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) به سیره ی زندگی و کمالات اخلاقی امام هشتم (ع) اشاره و اظهارداشت: اخلاق ایشان به گونه ای بود که حتی دشمنان و مخالفانشان را نیز شیفته ی خود می کردند، ایشان هیچوقت خود را از مردم جدا نمی کردند و زمانی که مامون ایشان را به خراسان فراخواند، با جبر و زور مقام جانشینی خلیفه را با وجود عدم میل باطنی و بشرط اینکه در امور حکومت و عزل و نصب کارگزاران حکومتی دخالتی نداشته باشند به وی تحمیل کرد.

وی با تاکید بر انتقال آموزه های دینی و نیز زندگی و سیره ائمه اطهار به خصوص امام رضا (ع) به نسل جوان جامعه عنوان کرد: این امام همام بدلیل مناظرات علمی متعددی که با اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان داشتند، دارای شخصیت علمی هستند که می توان از این بعد شخصیتی حضرت در ترویج فرهنگ و معارف دینی استفاده کرد.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه جشن های میلاد امام رضا توسط دو هزار هئیت مذهبی و تمامی مساجد و تکایای مذهبی برگزار می شود ادامه داد: حضور خادمین حرم امام رضا (ع) در استان و برگزاری برنامه های معنوی موجب پربار و معنوی شدن فضای استان شده که این امر فرصتی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با ائمه اطهار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهارداشت: ایام میلاد حضرت رضا (ع) فرصت مغتنمی برای بازنگری و دقت در جایگاه علمی و سیره زندگی آن حضرت است تا از این مقام ارزشمند معنوی امامت طی روزهای آینده خوب بهره ببریم.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به برخی ویژگی ها در علوم رفتاری و سبک زندگی امام رضا (ع)، اظهار داشت: منش، روش زندگی و اصول حاکم بر رفتار و عمل امام رضا (ع) همان حیات طیبه ای است که مورد تاکید قرآن کریم و نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود و آن را برای امت اسلامی توصیه می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبا اشاره به اینکه شیوه و سبک زندگی حضرت رضا (ع) باید سرمشق و الگوی جوامع بشری قرار گیرد، افزود: بی شک تمام مشکلات جامعه بشری که امروز مورد آسیب های فراوان قرار گرفته حتی در جوامع اسلامی بخاطر دوری از سبک زندگی اسلامی و الگو گیری از سبک زندگی غربی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار