موفقیت در اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت در نیشابور

نیشابور ( پانا )- رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم از موفقیت در اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت و کاهش سزارین نخست زا در طی چهار سال گذشته از 35.5 درصد به 25.5 درصد خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت در اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت در نیشابور

علی اصغر نوری گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت بیش از بیست و دو هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در بلوک زایمان حکیم انجام شده است و برگزاری کارگاه های آموزشی آمادگی زایمان طبیعی برای بیش از 7 هزار مادر در سال گذشته یکی از اقدامات صورت گرفته جهت کاهش عمل سزارین در این مرکز درمانی بود.

وی ادامه داد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون عمل سزارین در مادرانی که اولین بارداری خود را تجربه می کنند ، ده درصد کاهش داشته است که باعث کنترل شیب سزارین از سال 93 تا کنون شده است. آمار مرگ نوزادان در طی سال های 93تا 97 نیز به 7/4 مرگ درهر هزار تولدکاهش یافته است.

نوری با تاکید بر اهمیت احداث بلوک های زایمان یک نفره(LDR) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم به عنوان یکی از افتخارات دانشکده علوم پزشکی نیشابور در عملیاتی کردن بسته ترویج زایمان طبیعی گفت : زیر ساخت هایی مانند بلوک های زایمان تک نفره، ایجاد فضای مناسب برای زایمان طبیعی مادران، ارتقاء تجهیزات این بلوک ها، استفاده از تکنیک های کاهش درد زایمان باعث محقق شدن یکی از هشت بسته طرح تحول نظام سلامت شد.

وی در پایان از تلاش مستمر تمامی پرسنل و پزشکان برای تحقق این هدف، تشکر و قدر دانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار