همدان میزبان اجلاس سراسری رؤسای شوراهای کلان شهرها

همدان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان آبان ماه سال جاری میزبان شصت و دومین اجلاس سراسری رؤسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان های کشور و شورای عالی استان ها است.

کد مطلب: ۸۳۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
همدان میزبان اجلاس سراسری رؤسای شوراهای کلان شهرها

ابراهیم مولوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته شصت و یکمین اجلاس سراسری رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و شورای عالی استان‌ها در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس که با حضور 32 نفر از رؤسای کلانشهرها برگزار شد اصفهان، اراک، رشت و همدان آمادگی خود را برای میزبانی نشست آتی اعلام کردند که بعد از دفاع رؤسای شهرها، همدان به عنوان میزبان شصت و دومین اجلاس سراسری رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور و شورای عالی استان‌ها در آبان ماه انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این اجلاس در همدان، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های همدان بوده و از طرفی این اجلاس در راستای تکمیل چرخه «همدان 2018، پایتخت گردشگری آسیا» برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برگزاری این همایش‌ها و نشست‌ها در قالب همفکری و ارائه راهکار است، مطرح کردن مباحث و مشکلات شهر همدان در قالب مصوبه، جزء برنامه‌های ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اعلام اینکه این اجلاس به مدت 2 روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: کهن‌شهر همدان در این دو روز بر روی آنتن رسانه‌ها قرار می‌گیرد و جاذبه‌های همدان از طریق شبکه گسترده شوراها به تمام شهرها منتقل می‌شود.

مولوی اضافه کرد: می‌توان در این اجلاس مباحث شهری همدان را مانند میراث فرهنگی و رعایت حریم‌ها، ایجاد درآمد پایدار در همدان از آنجا که صنعتی نیست و... را جزء مصوبات آورد.

وی با اشاره به اینکه مصوبات شورای عالی استان‌ها قابلیت اجرایی برای همه شوراهای اسلامی را دارد، بیان کرد: در اجلاس ارومیه مباحث خوبی در خصوص کمک به مدیریت شهری و عبور از بحران مالی که گریبانگیر مدیریت شهری است، بیان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اعلام اینکه در کمیسیون‌های چهارگانه اکثر موارد چکش‌کاری و در دستور کار آمده بود، گفت: بازآفرینی و حفاظت از باغات شهری و ارائه راهکار توسط مالکان باغ‌ها جزء موارد مطرح شده بود.

مولوی ابراز کرد: قرار شد در مراکز استان‌ها و در راستای حفاظت و حراست از باغات و همچنین ایجاد ارزش اقتصادی، اجازه ساخت و ساز محدود به مالکان داده شود و مالکان از فضای سبز و درختان هم نگهداری کنند.

وی ادامه داد: در مورد بازآفرینی شهری نیز، طبق سیاست دولت گسترش شهرها و مسکن مهر ممنوع شده است و قرار بر این است که محلات و بافت‌های تاریخی شهرها را با میانگین 800 هکتار، با دخالت آگاهانه بازسازی، احیا و باززنده‌سازی و به چرخه حیات شهری اضافه کنند که این موضوع باعث جلوگیری از توسعه نامتوازن و بی‌قواره شهرها و تخریب اراضی حاصلخیز و باغات اطراف شهر و توسعه درون‌زا شده و از سویی بافتی که به یک معضل برای مدیریت شهری تبدیل شده با حیات مجدد به زندگی شهری توسعه یافته برمی‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پس از مجلس، تنها نهادی که می‌تواند لایحه ارائه کند، شوراها هستند، گفت: لایحه پیشنهادی شوراها پس از تصویب مجلس قابلیت تبدیل شدن به قانون را دارد.

مولوی در همین خصوص ادامه داد: موضوع دیگری که در اجلاس ارومیه مطرح شد، مخالفت با لایحه ارزش افزوده بود که این لایحه به ضرر مدیریت شهری است و در این همایش دستور صادر شد که همه شوراهای مراکز استان‌ها با نمایندگان خود در این رابطه رایزنی کنند.

وی افزود: موضوع دیگر، تکلیف به دولت در خصوص لایحه مدیریت یکپارچه شهری بود که هرچه سریع‌تر آن را ابلاغ کنند که البته این لایحه به نفع مردم است و شورای اسلامی همدان نیز قرار است در این رابطه جلسه‌ای را با نمایندگان استان همدان داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اعلام اینکه 300 هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر همدان انجام می‌شود، گفت: برای پخش و تولید این مقدار آسفالت زحمات بسیاری کشیده شده است و به طور قطع نظارت جدی بر آن خواهیم داشت.

مولوی در ادامه و در مورد مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته هماهنگی شهری وجود دارد، اما در کشور ما این مدیریت شهری توسط چندین نهاد انجام می‌شود در حالی که مدیریت شهری باید آن‌چنان قدرتمند باشد که شهردار، کلیددار شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه رضایت نسبی از معابر شهر همدان در بین مردم وجود دارد، گفت: به طور مثال در بلوار شهید احمدی‌روشن به سمت میدان پژوهش، زیرسازی انجام شده تا با تثبیت بهتر، آسفالت‌ریزی انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار