عارف: محصوران را به آغوش انقلاب بازگردانیم

سکوت دردمندانه بزرگ‌ترین فریادهاست

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواهان بازگرداندن محصوران به آغوش جامعه و انقلاب اسلامی شد.

کد مطلب: ۸۳۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
عارف: محصوران را به آغوش انقلاب بازگردانیم

محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی بهارستان با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردم خاطرنشان کرد: «می‌دانم به وضع موجود نقد جدی دارید من نیز از وضع فعلی راضی نیستم و همواره اصل سوم قانون اساسی را به خود یادآوری می‌کنم که دولت موظف است برای رفع تبعیض‌های ناروا و رفع فقر و تأمین حضور همه‌جانبه افراد و تساوی در برابر قانون تلاش کند ولی باید بگویم امروز تا تحقق کامل این اصل فاصله داریم.»

او ادامه داد: «بنابراین لازم است مطالبات زیر را برای تقویت وضعیت کشور در اولویت قرار دهیم.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مورد اول تقویت و توسعه گفت‌و‌گوی ملی است، ما باید خودتحریمی و خودزنی را کنار بگذاریم. کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت جامعه است. محصوران دلسوز را به آغوش انقلاب بازگردانیم و تفاوت و اختلاف سلیقه را بپذیریم.»

رئیس فراکسیون امید متذکر شد: «مورد دوم فراهم کردن موقعیت بازگشت ایرانیان خارج از کشور به آغوش وطن است. باید درهای کشور را برای بازگشت آنان بگشایم و نقطه عطفی را بر تاریخ انقلاب رقم بزنیم‌. مورد سوم نیز چرخش چرخ زندگی مردم است باید کسب و کارهای مردم را امن کنیم و با بسته‌های حمایتی هدفمند وضعیتی مناسب را برای مردم فراهم کنیم.

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متذکر شد : «مورد چهارم ارتقای نشاط اجتماعی است، باید بپذیریم سطح نشاط اجتماعی در کشور سقوط کرده در حالی که نشاط بزرگ‌ترین سرمایه کشور و ملت است. باید در این راه تلاش و کوشش بسیار کنیم. مطالبه تماشای مسابقات ورزشی را به بحران تبدیل نکنیم.»

عارف تصریح کرد: «حل بحران محیط زیست و آب مورد پنجم است. مورد ششم نیز جوان‌سازی نظام مدیریتی کشور است. تجربه چهار دهه خدمت به مردم به من آموخته بهترین سیاست سپردن امور به جوانان است نظام مدریت کشور پیر و فرتوت شده است بنابراین با تمام توان از طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان حمایت می‌کنیم.»

رئیس فراکسیون امید یادآور شد: «مورد هفتم نیز نوسازی نظام تعدیل و مدیریتی کشور است. من از دکتر شریعتی آموختم که سرمایه هرکس به‌اندازه حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد.»

او خاطرنشان کرد: «سکوت دردمندانه بزرگ‌ترین فریادهاست. من صدای انتقادها را شنیده‌ام و در روزگار فریاد برای رسانه‌ها، پیگیری مطالبات را انتخاب کرده‌ام. مردم از تنش‌ها خسته‌اند بنابراین امروز معتقدم پیگیری مطالبات فوق‌الذکر از اولویت‌های اساسی کشور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار