در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی اداره‌های کل آموزش و پرورش

روشنی: آموزش و پرورش برای برون رفت از چالش‌ها باید به سازمان دانش‌آموزی متکی شود

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی با تکیه بر صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش یکی از راه‌های برون رفت این وزارتخانه را از چالش‌ها و مشکلات پیش رو ، متکی شدن به سازمان دانش آموزی دانست.

کد مطلب: ۸۳۹۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
روشنی: آموزش و پرورش برای برون رفت از  چالش‌ها باید به سازمان دانش‌آموزی متکی شود

محمد روشنی در دومین روز از گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که امروز 31 تیر در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است گفت: «رویکرد ما در سازمان دانش‌آموزی در بحث پرورشی چالشی است چراکه باید بتوان در حوزه پرورشی از فرصت‌ها استفاده کرد.»

او ادامه داد: «باید بتوان با بازنگری برنامه‌ها اثربخشی آنان را زیاد و نگاه خود را به این برنامه‌ها جدید کنیم.»

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: «در سال 1378 با توجه به اینکه مباحث به‌ویژه در حوزه پرورشی در بخش دولتی حل نمی‌شد مسئولان اقدام به برپایی سازمان دانش‌آموزی کردند. سازمان دانش‌آموزی برای کمک به حوزه پرورشی بنا شده است و به‌ عنوان یک نهاد غیردولتی عمومی در دل دولت فعالیت می‌کند.»

او بر اهمیت امر پرورشی و تأسیس سازمان دانش آموزی برای امور پرورشی تاکید کرد و افزود: «این سازمان یک نهاد و کمک اقتصادی برای دولت است زیرا دولت تنها کار حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری را باید بر عهده داشته باشد.»

روشنی گفت: «وزیر آموزش و پرورش و همه معاونان او به این نتیجه رسیده‌اند آموزش و پرورش برای بیرون‌رفت از فضاهای چالشی باید به سازمان دانش‌آموزی متکی شود.»

او ادامه داد: «باید اساسنامه سازمان دانش‌آموزی مرور و آسیب‌ها و مشکلات بررسی شود زیرا سازمان دانش‌آموزی یک بازوی پرتوان معاونت پرورشی است.»

او گفت: «اگر سازمان دانش‌آموزی آسیب ببیند آموزش و پرورش و معاونت پرورشی آسیب خواهد دید. 13میلیون دانش‌آموز داریم. این تعداد دانش‌آموز 12 سال در اختیار آموزش و پرورش است که باید برای آنان وقت بگذاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار