وزیر ارشاد : روایتگری لحظه‌های ناب زیارت از طریق عکس صورت گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، عکس می‌تواند لحظه‌های ناب زیارت را روایت کند و فضای مجازی بستری است که می‌توان این لحظه‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

کد مطلب: ۸۳۸۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد : روایتگری لحظه‌های ناب زیارت از طریق عکس صورت گیرد

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با موضوع زیارت، درباره مقوله زیارت و وجوه مختلف آن اظهار داشت: زیارت با لحظه‌های نابی همراه است که در زندگی انسان وجود دارد. این لحظه‌ها که از روح بر می‌خیزد و بر جان می‌نشیند و در تن نمای آن پدیدار می‌شود، لحظه‌هایی است که می‌تواند برای دیگران هم تأثیرگذار و افق‌برانگیز باشد.
وی اظهار داشت: عکس می‌تواند این لحظه‌های ناب را روایت کند و به با دیگران به اشتراک بگذارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ضرورت تولید محتوای رضوی در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: به نظر می‌آید فضای مجازی بستری است که می‌تواند برای تصویرسازی و تصویردهی از لحظه‌های ناب زیارت به کمک بیاید.
وی اظهار داشت: لحظه‌های ناب زیارت ممکن است ابتدائاً اختصاصی باشند اما وقتی در یک اشتراک عمومی قرار می‌گیرند، برای دیگران فرصتی می‌سازند که چگونه این لحظه‌های ناب را برای خودشان هم پدید بیاورند.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: هر مقدار که بتوانیم این لحظه‌های ناب را درست روایت کنیم، کمک می‌کنیم به اینکه بتوانیم لحظه‌های ناب را هم به وجود بیاوریم.
بر اساس این گزارش، دومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سازمان فضای مجازی سراج و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به دبیری وجیه‌اله شیرمحمدی برگزار می‌شود. «آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ (ع)، انعکاس مراسم و آیین‌های رضوی و امامزادگان و بقاع متبرکه» محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهند. ۱۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.rbphoto.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار