در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان‌های کشور

علیرضا کاظمی: امیدآفرینی و نشاط از رویکردهای حوزه پرورشی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور را در آستانه آغاز سال تحصیلی مرور کردن رویکردهای وزارت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۳۸۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: امیدآفرینی و نشاط از رویکردهای حوزه پرورشی است

گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور با حضور سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، محمد روشنی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز و معاونان استان‌های سراسر کشور از امروز به مدت دو روز در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد.

کاظمی در ابتدای این گردهمایی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «هدف از برگزاری این گردهمایی در آستانه آغاز سال تحصیلی مرور کردن رویکردهای شماست.»

او اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقای جایگاه مدارس به‌عنوان کانون اصلی تربیت، نهادینه کردن جهت‌گیری‌های فرهنگی و تربیتی و عدالت‌محوری را رویکردهای اصلی وزیر آموزش و پرورش دانست.

کاظمی به 10 سیاست اصلی برای تحقق برنامه‌ها از دید وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «در کنار این سیاست‌ها 15 برنامه کار ویژه وجود دارد که ذیل این سیاست‌های تعریف شده و مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش است و مهم‌ترین این برنامه‌ها مدرسه‌محوری، توسعه مشارکت‌ها و ارتقای کیفیت است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اقدامات وزیر را در حذف آزمون و کاهش فشار روحی و روانی بر فعالیت‌های پرورشی قابل ستایش دانست.

او ادامه داد: «توسعه و توجه به مهارت‌های ارتباطی و ایجاد فضایی برای توسعه تعلیم و تربیت از جمله دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش است همچنین حضور معنادار وزیر در برنامه‌های حوزه پرورشی که تاکنون سابقه نداشته قابل ستایش است.»

کاظمی گفت: «رصد شخصی برنامه‌های حوزه‌های پرورشی در بخش‌های مختلف از سوی وزیر آموزش و پرورش جای تشکر دارد. همچنین برای پشتیبانی عملی از این حوزه دستورهای ویژه‌ای از طرف او مطرح می‌شود.»

او گفت: «مدرسه‌محوری، برنامه‌محوری، استفاده از تشکل‌های مختلف، امیدآفرینی و ایجاد نشاط، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، حمایت از کالای ایرانی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب از جمله رویکردها و سیاست‌های حاکم بر برنامه‌های ما در حوزه پرورشی ست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار