رئیس دادگستری اسلامشهر خبر داد:

آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیر عمد با همت خیرین در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-رئیس دادگستری اسلامشهر گفت: با همت خیرین و اقشار مختلف مردم اسلامشهر ، یکصد نفر زندانی جرائم غیر عمدشهرستان که بعلت بدهی در زندان بودند، آزاد شدند.

کد مطلب: ۸۳۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیر عمد با همت خیرین در اسلامشهر

رضا کمیلی مقدم در این رابطه اظهار کرد: نزدیک هزار سرپرست خانواده اسلامشهری در زندان هستند و آسیبهای مختلفی ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده، اعضای این خانواده ها را تهدید می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه انجمن حمایت از خانواده زندانیان در اسلامشهر فعال شده ،افزود: در مجموعه قضائی شهرستان نیز بر صدور احکام جایگزین حبس تاکید شده است.
کمیلی مقدم با اعلام اینکه در سال ۹۶ صدهزار پرونده قضائی در شهرستان تشکیل شده، گفت: عمده این پرونده ها به اختلافات خانوادگی اعم از مطالبه مهریه، جهیزیه، نفقه و انواع طلاق، تصادفات، سرقت، عدم عمل به توافقات مالی و مواد مخدر مربوط می شود.
وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از ریشه ای ترین آسیب های اجتماعی بشمار می رود ،اظهار کرد: سیاست مهم شهرستان در این زمینه کشف و تشدید برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر است.
رئیس دادگستری اسلامشهر استفاده از ظرفیت های مردم و سازمان های مردم نهاد در زمینه بازپروری را امری مهم توصیف کرد و تاکید کرد: برای بازگرداندن معتادان به جامعه باید از بخش خصوصی که در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند، حمایت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمار وقوع قتل عمد در اسلامشهر نسبت به متوسط کشوری بر پایه جمعیت پایین تر است افزود: عمده قتل های شهرستان اتفاقی بوده و بدون نیت قبلی و به دلیل عدم وجود مهارت کنترل خشم و همچنین درگیری های منتهی به قتل که به دلیل استفاده نامشروع از فضای مجازی رخ می دهد است.
کمیلی مقدم با بیان اینکه خوشبختانه از سال ۹۵ در اسلامشهر در زمینه طلاق با کاهش آن مواجه نبودیم و در چهار ماهه نخست امسال نیز شاهد کاهش قابل قبول طلاق در شهرستان هستیم اظهار داشت: مشاوره اجباری برای زوجینی که بدنبال طلاق هستند و همچنین برگزاری کلاس های آموزش مهارت زندگی برای افرادی که میخواهند ازدواجشان را ثبت کنند در کاهش آمار طلاق در شهرستان موثر بوده است.
وی با آغاز بکار دفاتر خدمات قضائی در شهرستان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم گفت: مراجعات به دادگستری اسلامشهر از زمان آغاز بکار این دفاتر کاهش یافته است.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار