در گفت‌وگو با پانا

مدیر رادیو ایران: حضور رادیو در زندگی مردم کمرنگ نشده است

تهران (پانا) -– مدیر رادیو ایران در گفت‌وگو با پانا از نقش پررنگ رسانه رادیو در زندگی مردم ایران گفت.

کد مطلب: ۸۳۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر رادیو ایران: حضور رادیو در زندگی مردم کمرنگ نشده است

با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال در دنیا و ورود اینترنت به شخصی‌ترین لایه‌های زندگی انسان به نظر می‌رسد حضور رسانه‌های قدیمی مثل رادیو و روزنامه در زندگی انسان کمرنگ‌تر از قبل شده است. دیگر ایرانی‌ها پیش از رفتن به محل کار صبحانه را با بازکردن پیچ صدای رادیو و «تقویم تاریخ» شروع نمی‌کنند، شب‌ها با برنامه «قصه شب» به رختخواب نمی‌روند و جمعه‌های‌شان را با شنیدن برنامه «صبح جمعه با شما» در کنار خانواده رنگی از شادی و خنده نمی‌زنند.

با همه اینها، برای همه ما اتفاق افتاده است که خلوت و تنهایی و سکوت خانه‌ یا غوغا و شلوغی کوچه و خیابان‌ و ملال جاده‌های بی‌پایان را گاه صدای گرم و قدیمی رادیو قابل تحمل می‌کند.

محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران، که در حاشیه آیین پایانی پویش مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با خبرنگار پانا سخن می‌گفت، درباره حضور رادیو در زندگی روزمره مردم ایران گفت: رادیو رسانه زندگی است؛ یعنی مردم با رادیو زندگی می‌کنند چون رادیو در مسیر زندگی روزمره آنها حضور دارد. از طرفی رادیو رسانه‌ای به مراتب سهل‌الوصول است. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد حضور رادیو در زندگی مردم کمرنگ نشده و همین پویش حاکی از آن است که مردم ما رادیو را می‌شنوند، با رادیو همراه هستند و به آن اعتماد دارند.

وی ادامه داد: ما در این پویش علاوه بر اهداف خیر و انسان‌دوستانه، می‌خواستیم عملا این نکته را ثابت کنیم که مردم رادیو را می‌شنوند و به عنوان یک رسانه گرم و قدیمی و صمیمی با رادیو ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیر رادیو ایران درباره میزان مشارکت مردم و خیرین در طرح آزادسازی زندانیان گفت: در این پویش مردم فقط از طریق سامانه مبلغ 171 میلیون تومان مشارکت کردند. علاوه بر مشارکت مستقیم، خیرینی در پویش شرکت کردند که خود رأسا اقدام به آزادسازی تعدادی زندانی بدهکار کرده بودند. ما خیری داشتیم که شخصا 50 زندانی را آزاد کرده بود. یکی از خیرین هم هزینه تحصیل فرزندان زندانیان را تقبل کرده است که مجموع این مشارکت‌ها در پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به صورت حدودی 600 میلیون تومان برآورد شده است.

محمدزاده در پاسخ به این پرسش که «آیا پویش‌های مردمی از این دست در رادیو ایران ادامه‌دار خواهد بود؟» گفت: ما فکرهای خوبی برای پویش‌های بعدی داریم. مثلا می‌توانیم برای ساخت کتابخانه در مناطق روستایی اقدام کنیم. همچنین برنامه داریم به جای نذر غذا یا پول، نذر فرهنگی را ترویج کنیم که می‌تواند آثار مثبت بسیاری داشته باشد. در حوزه بهداشت و درمان هم اقدامات بسیاری می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم مثل ساخت بیمارستان و خانه‌های بهداشت، کمک به مبتلایان به بیماریهای خاص و بسیاری اقدامات دیگر که به کمک خرین سلامت و رسانه‌های دیگر امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیر رادیو ایران خاطرنشان کرد: تلاش ما از همه این برنامه‌ها و برنامه‌سازی‌ها این است که رادیو ایران رسانه مردم باقی بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار