مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران:

اجرای طرح مشاغل روستایی و عشایر اولویت نخست ما میباشد

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اسلامشهر گفت: اجرای طرح مشاغل روستایی و عشایر و اشتغال پایدار در روستاها اولویت نخست ماست و باید تا پایان تیرماه جاری تمام طرح ها در بخش روستایی و عشایر به بانک ها معرفی شوند.

کد مطلب: ۸۳۸۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مشاغل روستایی و عشایر اولویت نخست ما میباشد

حاتم شاکرمی در سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، رئیس جمهور کشورمان و تأکیدات استاندار تهران ایجاد اشتغال اولویت نخست مدیران اجرائی محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان این که علاوه بر ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید در این زمینه غفلت کنیم، افزود: در شرایط جدید که بر اقتصاد کشور حاکم شده و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان علیه کشورمان یکی از نقاطی که آسیب می بیند، اشتغال موجود است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به این که تا پایان تیرماه تسهیلات اشتغال‌زایی به صاحبان مشاغل خانگی و روستایی پرداخت می‌شود تصریح کرد : در مشاغل خانگی به دلیل حضور افراد مستضعف باید هرچه سریع‌تر مشکلاتشان برطرف شود.

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف بانک صادرات استان تهران در سال ۹۶ در زمینه پرداخت تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی بیان کرد : در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص یافته بود که تنها ۵۰درصد این تسهیلات پرداخت شد و امیدواریم امسال بانک های عامل پرداخت بیشتری داشته باشند.

شاکرمی در ادامه با بیان این که شهرستان اسلامشهر نقش به سزایی در فعالیت های اقتصادی استان تهران در همجواری پایتخت دارد اظهار داشت: قدیمی بودن برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی اسلامشهر و فرسودگی ماشین آلات و عدم بهسازی فرآیند تولید از جمله مشکلات این واحدها بشمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توسعه واحدهای گلخانه ای در اسلامشهر تاکید کرد و افزود : با توجه به بحران کم آبی که در کشور داریم رفتن به سمت کشت گلخانه ای اجتناب ناپذیر است. چرا که در این نوع کشت ۹۰درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کارورزی بسیاری از شرایط دست و پاگیر تسهیل شده اضافه کرد: معافیت دو ساله ازپرداخت حق بیمه برای کارفرمایانی که در اجرای طرح کارورزی به جذب نیروی کار می پردازند، می تواند فرصت های شغلی بسیاری ایجاد کند.

وی همچنین بر ضرورت عدم به کارگیری از اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اسلامشهر تأکید کرد و گفت: در سطح استان تهران برای بکه ارگیری از اتباع بیگانه مجاز که پروانه کار دارند در برخی مشاغل ممنوعیت در نظر گرفته شده و باید نظارت های لازم صورت گیرد تا کارفرمایان این قوانین را رعایت کنند.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار