فرماندار اسلامشهر:

ایجاد اشتغال میزان ابتلا جوانان به آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

اسلامشهر (پانا) - جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اسلامشهر به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال میزان ابتلا جوانان به آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

در این جلسه امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و هفته بهزیستی و تامین اجتماعی ایجاد اشتغال را اولویت نخست کشور عنوان کرد و گفت: با ایجاد اشتغال برای جوانان می توان ضمن صیانت از آنان ، میزان ابتلا جوانان به آسیب های اجتماعی را نیز کاهش داد.

فرماندار اسلامشهر اظهار کرد : در سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت تدبیرو امید ، ۱۵ واحد تولیدی شهرستان با مشکلات متعدد و شرایط بحرانی مواجه بوده و در آستانه تعطیلی بودند که با اقدامات صورت گرفته و همکاری دستگاههای خدماتی همچون آب، برق، گاز و تامین اجتماعی این واحدهای مشکل دار امروز شرایط مطلوبی دارند و به فعالیتشان ادامه می دهند و بعضاً افزایش نیرو نیز داشته اند.

حقیقی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری و رفع موانع تولید شهرستان بیان کرد : علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، حفظ اشتغال های موجود شهرستان نیز از جمله اهداف مهم این کارگروه ها به شمار می رود.

وی حمایت از فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در چارچوب قانون را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و افزود: جهت رونق یافتن فضای اشتغال و تولید باید با حذف بروکراسی زاید، سرمایه گذاران را ترغیب کنیم تا در شهرستان سرمایه گذاری کنند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه با حمایت ها و پشتیبانی های صورت گرفته در شهرستان پایانه گل در بخش احمدآباد مستوفی و شهر لبنیات به عنوان دو تجربه موفق اشتغال زایی در اسلامشهر فعال شده اند ، گفت: در حال حاضر نیز با توجه به بحران آب، حمایت از کشت گلخانه ای در شهرستان نیز صورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه اسلامشهر در حوزه کشاورزی بر ضرورت حمایت از راه اندازی و توسعه واحدهای گلخانه ای جهت ایجاد اشتغال و افزایش کشت گلخانه ای در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

امیر الله حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته میراث فرهنگی ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرستان اسلامشهر سرمایه گذاری کرده ، تصریح کرد : در سال جاری نیز نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه از سوی میراث فرهنگی برای اسلامشهر معرفی شده که می تواند در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز جهت دریافت تسهیلات به بانک ها مختلف معرفی شده اند اضافه کرد : دستگاه های اجرایی نباید به معرفی واحدهای تولیدی به بانک ها اکتفا کنند و باید رایزنی با بانکها جهت پرداخت تسهیلات را ادامه دهند.

فرماندار اسلامشهر بر ضرورت پرهیز از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان تاکید کرد و اظهار کر : با توجه به معافیت های بیمه ای که در طرح کارورزی و به کارگیری نیروی کار جدید در نظر گرفته شده، واحدهای صنفی اسلامشهر نیز می توانند افراد بسیاری را به کارگیری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که مسئولی که در خدمت به مردم اسلامشهر قصور داشته باشد جایی در شهرستان ندارد بیان کرد : در نظام اسلامی مردم نعمت مسئولان هستند و خدمت به این مردم وظیفه ای خطیر بر دوش مسئولان است و هیچ قصور و کوتاهی در این راه و یا برخورد نامناسب با مردم در ادارات پذیرفتنی نیست.

حقیقی در ادامه خواستار توجه بیش از پیش مسئولان شهرستان به درخواست های مردم شد و گفت: ادارات و دستگاه های اجرائی باید نهایت تلاش خود را جهت جلب رضایتمندی مردم بکار گیرند و هر مسئله ای که منجر به نارضایتی و ناامیدی مردم می شود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی بوده و به آرمان های انقلاب وفادار هستند، افزود: مردم مومن و انقلابی همواره با حضور حماسی خود در راهپیمایی ها و انتخابات مختلف حمایت قاطع خود را از نظام اسلامی نشان دادند ما نیز وظیفه داریم تا به این مردم شریف خدمت کنیم

فرماندار اسلامشهر در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که می توان از پس آب خروجی تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر استفاده بهینه کرد تصریح کرد : آن گونه که اعلام شده برنامه ریزی مناسبی در این زمینه وجود ندارد و باید با رعایت مسائل فنی و بهداشتی زمینه جهت استفاده از پس آب فاضلاب اسلامشهر در آبیاری فضای سبز توسط شهرداری ها و یا در بخش های کشاورزی و حتی صنعتی فراهم شود.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار