سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

شرکت1500دانش آموز پایه هشتم در طرح مشارکت اجتماعی

پانا(بیرجند) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان نوبی گفت: بیش از یک هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم از 29 مدرسه و 60 کلاس درس در طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۳۷۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
شرکت1500دانش آموز پایه هشتم در طرح مشارکت اجتماعی

علی اصغر موسوی کیا با اشاره به مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: هدف طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ارتقاء توانمندی های آنان در اطلاح نگرش ها، کاهش رفتارهای پر خطر، افزایش کارگروهی و مشارکت آنان در کنترل آسیب های اجتماعی است.

وی سوق دادن دانش آموزان به سمت مشارکت اجتماعی را زمینه ساز تقویت اجتماعی و برون رفت از فضای فرد گرایی و خود خواهی در جامعه دانست و تصریح کرد: از آنجایی که به حکم وظیفه رسالت عظیم تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی دانش آموزان بر دوش ما گذاشته شده، آموزش و پرورش خراسان جنوبی خود را مکلف به آموزش مهارت های زندگی، مشارکت های اجتماعی و مهارت های خود مراقبتی می داند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای این طرح در 3 شهرستان بیرجند، فردوس و قاینات، اضافه کرد: جامعه هدف طرح مشاکرت اجتماعی دانش آموزان دخترو پسر 14 ساله پایه هشتم هستند که دبیران دروس مطالعات اجتماعی و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول متولیان آموزش آن در مدارس مجری به شمار می روند.

وی، از همکاری 32 نفر از فرهنگیان استان به عنوان تسهیل گر، کارشناس و عوامل اجرایی در اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان خراسان جنوبی خبر داد و یاد آور شد: در این طرح از پتانسیل و توانمندی ها دانش آموزان در کاهش و کنترل آسیب هایی که دانش آموزان مدارس را تهدید می کند استفاده می شود.

گفتنی است در پایان این مدارس از 29 دانش آموزفعال، 18 تسهیل گر و 12 نفر از عوامل اجرایی طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان خراسان جنوبی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار