رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش:

رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش: سازمان دانش‌آموزی نیازهای دانش‌آموزی در همه ساحت‌ها را می‌تواند پوشش دهد

چهاربند: هر خدمتی که به سازمان دانش‌آموزی شود عین خدمت به مدرسه٬ سند تحول بنیادین و فعالیت‌های پرورشی است

تهران (پانا) - رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بر نقش موثر سازمان دانش آموزی تاکید کرد و آن را در پوشش تمام نیازهای دانش آموزان موثر دانست.

کد مطلب: ۸۳۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز نیروی انسانی  آموزش و پرورش: سازمان دانش‌آموزی نیازهای دانش‌آموزی در همه ساحت‌ها را می‌تواند پوشش دهد

اسفندیار چهاربند در کنگره مجامع اعضا، مربیان و مدرسان سازمان دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر گفت: «تمام اموری که مربوط به فعالیت‌های فرهنگی است باید یک‌جا به سازمان دانش‌آموزی داده شود. همچنین محوریت فعالیت‌های بیرون مدرسه برای چابکی و اثربخشی بیشتر و یکپارچگی باید در اختیار سازمان دانش آموزی قرار گیرد.»

او به مغفول ماندن ظرفیت سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: «اکنون نیز معتقدم راه حل، توجه بیشتر به ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی است. واقعیت این است که بیرون مدرسه بسیاری از موقعیت‌ها وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند اما این موقعیت‌ها یکپارچه نیستند. نیاز است برای اثربخشی بیشتر هم‌افزایی وجود داشته باشد.»

چهاربند گفت: «در بعضی جنبه‌ها که تهدید می‌شویم نمی‌توانیم با همه توان مقابله کنیم. اگر قرار است تغییراتی در هیات‌های امنا ایجاد شود که ذی‌نفعان در آن باشند این تغییرات باید ایجاد شود.»

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: «در فعالیت‌ها از دو تشکل بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی استفاده نمی‌شود. اگر پیوند ارگانیکی بین این دو تشکل وجود داشت فراگیرترین تشکل ایجاد می‌شد.»

چهاربند ادامه داد: «۹۴درصد جامعه آینده ما از مدارس عبور می‌کنند و دانش آموزان ۱۲ سال در اختیار نظام تعلیم و تربیت هستند. در ۱۲ سال برای آماده کردن جامعه کارهای زیادی می‌‌توان انجام داد اما شرط آن این است که سازماندهی این جمعیت باید چابک باشد، بی‌تعارف یعنی این که دولتی نباشد زیرا ساختار دولتی پرحجم و پرهزینه است.»

او افزود: «سازمان دانش‌آموزی همه نیازهای دانش‌آموزی در همه ساحت‌ها را می‌تواند پوشش دهد. این نهاد دولتی نیست و می‌تواند امکانات را بهتر اداره کند بنابراین باید ظرفیت سازمان دانش‌آموزی را به رسمیت بشناسیم.»

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: «نسل جوان و فعالیت‌های مربوط به آنان نیاز به تحرک و چالاکی دارد اما ذات بخش دولتی کم‌تحرکی و کمی تنوع و یکنواختی است.»

او بر مطالبه و تحقق اساسنامه سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: «وقت خانه‌تکانی سازمانی رسیده است و باید هر چه امکانات در بیرون مدرسه داریم در دسترس سازمان دانش‌آموزی قرار دهیم.»

چهاربند ادامه داد: «هر خدمتی که به سازمان دانش‌آموزی شود عین خدمت به مدرسه، سند تحول بنیادین و فعالیت‌های پرورشی است که بتواند فرصت‌های پرورشی و اجتماعی را فراهم کند.»

او افزود: «سازمان به افراد اهل تحرک، خوش‌فکر و افرادی نیاز دارد که نیازهای دانش‌آموزی را درک کند. از حمایت از سازمان دانش‌آموزی نترسیم و باید بتوانیم از ظرفیت بزرگ آن استفاده کنیم.»

او افزود: «دو کار بزرگ در آموزش و پرورش کردیم که قدرتشان را نمی‌دانیم. یکی شورای استانی آموزش و پرورش بود که دولتی‌ها آن را زمین‌گیر کردند. دومی سازمان دانش‌آموزی بود که باز هم بخش دولتی جلوی ظرفیت‌های آن را گرفته است.»

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پایان اعلام آمادگی کرد که هر آن‌چه حمایت لازم است از ظرفیت سازمان دانش آموزی انجام دهد وگرنه هیچ اتفاقی در حوزه پرورشی نخواهد افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار