راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تشکیل دبیرخانه دائمی با حضور و مشارکت تمامی هنرمندان خبر داد و گفت: به همین واسطه بررسی چندین طرح و ایده برگزاری جشنواره‌هایی در سطح ملی در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۳۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر در فارس

صابر سهرابی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های خانه تئاتر شیراز و انجمن هنرهای نمایشی فارس برای بهبود وضعیت هنرمندان تئاتر و همچنین ارتقاء سطح کیفی تئاتر استان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان حامی همیشگی درکنار برنامه‌ها و طرح‌های هنرمندان است..

اوگفت: جای اجرا و برگزاری جشنواره های فرهنگی، ادبی و هنری در سطح ملی در فارس خالی است و فارس به عنوان یکی از بزرگترین استانهای کشور و با برخورداری از سابقه فرهنگی، ادبی و هنری بیشمار، ظرفیت برگزاری جشنواره های ملی را دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی تصریح کرد: تبیین و تدوین چند طرح ملی در استان، موجب می شود تا تمامی هنرمندان استان از طریق یک دبیرخانه دائمی در آن مشارکت داشته باشند و شاهد مشکلاتی از قبیل کوچ هنرمندان ، مشکلات معیشتی و اجرایی نباشیم.

وی ادامه داد: با تشکیل یک دبیرخانه دائمی تمامی هنرمندان در این امر مشارکت می‌کنند، بدون یک روز تعطیل، چرا که این دبیرخانه با پایان هر دوره فراخوان و برنامه‌های دوره های بعدی را پیش‌بینی و آماده می‌کند و طبق بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه این مسئله صورت نگرفته است و چه فرصت هایی که از این طریق از دست رفته است به همین واسطه بررسی چندین طرح و ایده برگزاری جشنواره ها در سطح ملی را در دستور کار قرار دادیم.

این مقام فرهنگی استان گفت: طی جلساتی که با مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این خصوص داشته ایم خوشبختانه نظر بسیار مساعدی نسبت به برگزاری چنین برنامه هایی در فارس وجود دارد هرچند که نیازمند هم افزایی بخش‌های فرهنگی استان خواهیم بود، برگزاری جشنواره هایی در سطح ملی نیازمند یاری و همکاری تمامی بخش‌های فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری شیراز شهرداری حوزه هنری دانشگاه و ...است.

سهرابی با دعوت از هنرمندان تئاتر و خانه تئاتر برای ارائه طرح ها و پیشنهادات خود برای برگزاری فستیوال ها و جشنواره های ملی اظهار کرد: از تمام شما دعوت می کنم که طرح ها و ایده های نو خود را در این زمینه با چشم اندازی ده ساله پیشنهاد دهید تا بتوانیم گام مهمی در راستای ایجاد زیر ساخت فرهنگی و هنری برداریم.

وی ادامه داد: برگزاری یک رویداد ملی در فارس علاوه بر اینکه مشارکت تمامی هنرمندان استان و جامعه فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد می‌تواند در راستای گردشگری فرهنگی نیز موثر باشد و باعث ورود توریست های فرهنگی به فارس برای حضور در این برنامه ها شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار