مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

هدایت تحصیلی باید بر اساس نیازها ، استعداد ها و علایق دانش آموزان انجام شود

شهرری(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در جلسه کمیته هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی باید بر اساس نیازها ، استعداد ها و علایق دانش آموزان انجام شود.

کد مطلب: ۸۳۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی  باید بر اساس نیازها ، استعداد ها و علایق دانش آموزان انجام شود

بهروز نصیری در جلسه کمیته هدایت تحصیلی سال تحصیلی 98-97 که با حضور معاونین آموزشی و پرورشی و همچنین مسئولین مقاطع و کارشناس مشاوره این مدیریت برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت هدایت درست تحصیلی دانش آموزان گفت:هدف های آموزش و پرورش زمانی متحقق خواهد شد که برنامه ها و محتوای دروس بر اساس نیازها ، توان ها ، رغبت ها و محدودیت های دانش آموزان تهیه و تدوین شوند .

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخاب درست رشته تحصیلی، انتخاب شغل را یکی از انتخاب‌های اساسی هر فردی در طول زندگی دانست و گفت: در این مورد انتخاب رشته و هدایت تحصیلی تاثیر بسزایی دارد و برنامه ریز و مشاور باید بداند که چه موضوعی را با چه شیوه ای و برای چه سنی تهیه و تنظیم کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری هدایت نامتوازن دانش‌آموزان را از آسیب‌های هدایت تحصیلی نادرست دانست و افزود: یکی از مؤثرترین عوامل بیکاری در کشور هدایت نامناسب تحصیلی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی باید بر اساس علاقه، استعداد، توانایی‌های تحصیلی و شغلی، نیاز و امکانات انجام شود و در این راستا نیاز است که به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی دقیق صورت بگیرد.

نصیری تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید برنامه ریزی صحیح صورت بگیرد، کارها بدون داشتن برنامه از مسیر اصلی منحرف می شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار