سفر منطقه‌ای دستیار ارشد ظریف با چاشنی برجام

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه و لبنان سفر کرد و با جمعی از مقامات بلند پایه این کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سفر منطقه‌ای دستیار ارشد ظریف با چاشنی برجام

حسین جابری انصاری، امروز (25 تیر) در سفر خود به بیروت با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدار، پیام برجامی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان را به رئیس‌جمهوری لبنان تقدیم کرده است.

پیش از این نیز پیام‌های رئیس‌جمهوری کشورمان توسط چهره‌ها و مسئولانی نظیر علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو و مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه به روسای‌جمهوری کشورهای مختلف تقدیم شده بود.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه پیش از سفر به لبنان راهی سوریه شده بود.

او در جریان سفر خود با ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که فیصل مقداد، قائم مقام وزارت امور خارجه سوریه نیز حضور داشت، دو طرف در مورد آخرین تحولات روند سیاسی و مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه، نشست آتی سه کشور ضامن و نماینده ویژه دبیر کل در امور سوریه در ژنو و همچنین اجلاس دهم آستانه در شهر سوچی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

جابری انصاری همچنین عصر امروز در دیدار با برخی دیگر از مقام‌های عالی‌رتبه سوریه درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه و پرونده‌های مربوط به کمیته تبادل بازداشت‌شدگان گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در جریان نشست خبری خود در مورد سفر منطقه‌ای جابری انصاری گفت: «اگر شما روند سفرهای حسین جابری انصاری را دنبال کنید، می‌بینید که ایشان در چارچوب مسئولیتی که در وزارت امور خارجه بر عهده دارند به صورت مستمر به سوریه و لبنان سفر می‌کنند و رایزنی‌های مرتبی با مقامات این کشورها دارند.»

او متذکر شد: «سفر اخیر آقای جابری انصاری به سوریه و لبنان در چارچوب رایزنی‌هایی است که ایران با این دو کشور در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بحث سوریه دارد و این سفر در همین چارچوب صورت گرفته و در راستای ادامه گفت‌وگوهای قبلی با این دو کشور در مورد مسائل مورد اشاره است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار