به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد

دیدار معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش با کارکنان بهزیستی کلات

کلات(پانا)- صبح امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه معاونین و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان کلات با حضور در ساختمان اداره بهزیستی کلات، رئیس و کارکنان اداره دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۳۷۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش با کارکنان بهزیستی کلات

حبیب شریفی معاون توسعه و مالی اداره آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: یکی از نهادهایی که بیشترین و صمیمی ترین ارتباط را با افراد جامعه دارد نهاد بهزیستی است.
وی افزود:برای داشتن یک جامعه خوب و بدور از هرگونه مشکل تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند و به خانواده‌ها آموزش های لازم را بدهند و آموزش های پیش از ازدواج میتواند باعث ازدواج خوب و ازدواج خوب باعث آرامش و امنیت در جامعه شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کلات نیز در این دیدار گفت: آرامشی که در جامعه برای فرد معلول وجود دارد همه از تلاش‌ها و فعالیت‌های کارشناسی شده نهاد بهزیستی است . خانواده نقش موثری در بحث آسیب های اجتماعی دارد و در کنار خانواده بیشترین پتانسیل در هر شهر برای آموزش به دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است و اینها میسر نمی شود مگر با کمک مردم و مسئولین تا بتوانند یک قدم خیر و مثمرثمر بردارند .

مجید حیدرزاده رئیس بهزیستی کلات در ادامه این دیدار گفت: تا زمانی که یک فرد خود از نزدیک با افراد معلول آشنایی نداشته باشد هیچ گونه درکی از وضعیت اینها نخواهد داشت . وی افزود یکی از دغدغه های مهم و پیش روی ما در بهزیستی کارهای مهمی همچون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت، امور معلولین ،امور اجتماعی که خود به دو شاخه زنان سرپرست خانوار و کودکان فاقد سرپرست یا بدسرپرست و مراکز غیردولتی و مهدهای کودک است.

حیدرنژاد در ادامه افزود: در جامعه امروز در برخورد با معلولان نباید به صورت ترهمی به فرد نگریست .باید جامعه متوجه وضعیت روحی و روانی این افراد باشد.

وی عدم وجود معابر مناسب و عدم آمادگی یک جامعه برای حضور معلولان در آن را از مشکلات عدیده نهاد بهزیستی دانست و گفت نهادهایی همچون شهرداری می توانند با پیاده روسازی هامناسب برای معلولان امنیت ایجاد کنند تا فرد معلول بتواند کارهای روزمره خود را راحت انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار