معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد

برنامه احتمالی خاموشی‌ها دقیق‌تر اطلاع‌رسانی و اجرا خواهد شد

مصرف برق با کنترل سامانه‌های سرمایشی ادارات ۲ هزار مگاوات کاهش یافت

تهران (پانا) -  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر الزام شرکت‌های توزیع برای رعایت برنامه خاموشی‌ها می‌گوید تلاش می‌شود ا هماهنگی بیشتر، برنامه احتمالی خاموشی‌ها دقیق‌تر اطلاع‌رسانی و اجرا شود.

کد مطلب: ۸۳۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه احتمالی خاموشی‌ها دقیق‌تر اطلاع‌رسانی و اجرا خواهد شد

به‌گزارش وزارت نیرو، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امروز صبح (دوشنبه، 25 تیر)، درباره اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته به مردم برای اعمال خاموشی‌ها طبق برنامه‌های اعلام شده، اظهار داشت: در این باره سعی کرده‌ایم برنامه‌های اعلام شده به‌صورت منظم و دقیق به مردم عزیزمان اطلاع‌رسانی شود و برای این موضوع نیز سخنگویی مشخص شده تا هرگونه سؤال و ابهامی با سرعت پاسخ داده شود.
وی تاکید کرد: به شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور نیز ابلاغ شده است که برنامه احتمالی خاموشی‌ها دقیق اطلاع رسانی و اجرا شود و هر مشترکی که مشکل یا سؤالی داشت، پاسخگو باشند.
حائری در پاسخ به سوالی که چرا قطعی‌های برق بر اساس جداول اعلام شده از سوی شرکت‌های توزیع اعمال نمی‌شود، پاسخ داد: تمام سعی و تلاش ما این است که برنامه‌های احتمالی خاموشی طبق جداول انجام شود و اگر تغییرهایی در جداول به‌وجود آمده باشد، دلیل آن حوادثی است که در داخل شبکه رقم خورده و از قبل پیشبینی این حوادث میسر نیست.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه کمبود آب در پشت سدها باعث شد تا ما امسال 5 هزار مگاوات توان تولید خود را از دست بدهیم، اضافه کرد: بایستی توازنی بین تولید انرژی و ذخیره سدها صورت بگیرد که این توازن نیز بستگی دارد به اینکه در پشت سدها آب لازم و مناسب موجود باشد.
وی با اشاره به تغییر ساعت اداری اداره‌ها در برخی استان‌های کشور تصریح کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با شرکت‌های توزیع برق داشتند و برنامه قطع سیستم‌های سرمایشی تاکنون به‌خوبی انجام شده است و در این خصوص 2 هزار مگاوات کاهش مصرف به‌وجود آمد که بایستی این کاهش همچنان با مدیریت مصرف ادامه پیدا کند.
حائری اضافه کرد: اگر مدیریت مصرف به خوبی انجام نشود، قطعاً چند سال دیگر به بحران بر خواهیم خورد و مجبور می‌شویم که فقط واردات برق داشته باشیم.
معاون وزیر نیرو از رسانه‌ها درخواست کرد برای اشاعه مدیریت مصرف درست در جامعه همکاری کنند و افزود:‌ اگر این همکاری پررنگ‌تر و جدی‌تر دنبال شود، حتماً فرهنگ‌سازی درست مصرف‌کردن در جامعه نهادینه خواهد شد.
وی به همکاری خوب بخش خصوصی در حوزه برق اشاره کرد و عنوان داشت: مشکل‌های پیش روی این بخش زحمت‌کش بایستی هر چه زودتر مرتفع شود و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های ما باید از طریق همین بخش افزایش پیدا کند.
حائری در ادامه مطلب فوق به جلسه‌های متعدد وزارت نیرو با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ظرفیت جدیدی از طریق بخش خصوصی با رقم 300 مگاوات تا چند روز دیگر به مدار وارد خواهد شد و امیدواریم همچون گذشته همکاری‌های ما افزایش پیدا کند.
معاون وزیر نیرو از برخی اخبار مبنی بر اینکه توافقنامه پاریس باعث شده که در شبکه برق‌رسانی اختلال ایجاد شود، عنوان کرد: بنده به نمایندگی از وزارت نیرو صریحاً عرض می‌کنم که هیچگونه الزامی در این توافقنامه برای محدودیت صنعت برق کشور وجود ندارد و اقدام‌های کنونی ما برای راندمان، ارتقای واحدها، برنامه‌های محیط زیستی و.. به هیچ وجه مرتبط با توافقنامه پاریس نیست و در دست انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار