در نشست نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور مطرح شد

کاظمی: کیفیت‌بخشی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویکردهای سازمان دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور صبح امروز با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۷۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: کیفیت‌بخشی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویکردهای سازمان دانش‌آموزی است

نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور صبح امروز با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مهرازد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت، محمد روشنی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، روسای سازمان دانش‌آموزی کشور و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در اردوگاه شهیدباهنر تهران آغاز شد.

کنگره مجامع مربیان و دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی نیز فردا با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

علیرضا کاظمی در این نشست صحبت‌های خود را با حدیثی از امام رضا (ع) درباره شاخص‌های انسان مومن در مسائل اجتماعی آغاز کرد و گفت: «طبق این حدیث انسان مومن کسی است که مردم به خیر او امید دارند و از شر و بدی او در امان هستند. انسان مومن شکرگزار است. کار مثبت دیگران را بزرگ جلوه می‌دهد و کار خیر بزرگ خود را کوچک جلوه می‌دهد.»

او ادامه داد: «طبق این حدیث ویژگی بعدی انسان مومن این است که مردم هر حاجتی از او طلب کنند خسته نمی‌شود. انسان مومن در طول عمر خود از دانش اندوزی خسته نمی‌شود و دین خود را فدای دنیا نمی‌کند. انسان مومن خاری در مقابل خدا را به عزت در مقابل دشمنان خدا ترجیح می‌دهد و گمنامی را از شهرت بیشتر دوست دارد. ویژگی آخر و بارز انسان مومن این است که از ظاهر کسی را قضاوت نمی‌کند. او هیج‌آدمی را از خود برتر نمی‌داند و همه را از خود بهتر می‌دهد.»

رئیس سازمان دانش آموزی در ادامه به محورها و رویکرد‌های سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: «سازمان تشکلی قوی و بازوی توانمند معاونت پرورشی و بهترین مسیر برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است که یک میلیون دویست هزار عضو را در خود جای داده است.»

کاظمی تمرکز بر مدرسه، مدرسه‌محوری، دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری را یکی از شعارهای اصلی سازمان دانش‌آموزی دانست و گفت: «معتقدیم هر دانش‌آموز یک تشکل و هر دانش‌آموز یک نقش، رمز و راز رسیدن‌ به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است.»

او ادامه داد: «کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها، نقش‌پذیری دانش‌آموزان، مشارکت واقعی و همه‌جانبه دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویکردهای سازمان دانش‌آموزی است.»

رئیس سازمان دانش آموزی بر نشان دادن فعالیت‌ها و اثرات سازمان به جامعه تاکید کرد و گفت: «آنچه می‌تواند ما را در اجرای این رویکردها موفق کند برنامه محوری در تمام حوزه‌هاست.»

کاظمی از تدوین شش برنامه محوری، دوازده فعالیت و ۵۹ اقدام برای تحقق برنامه‌ها خبر داد و گفت: «اگر قرار باشد در اجرای این برنامه‌ها به توفیق برسیم باید در توسعه مهارت‌های ارتباطی و اخلاقی و ایجاد روحیه امید و‌نشاط بین دانش آموزان تلاش شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از قائم مقام سازمان دانش آموزی خواست که به مربیان سازمان که انگیزه کافی در حوزه مسائل مادی و معنوی و تشکیلاتی را تزریق کنند و ضمن انسجام، دانش این افراد را ارتقا دهند.

کاظمی بر لزوم توانمندسازی و غنی سازی اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: «ما معتقدیم سازمان دانش آموزی می‌تواند جریان‌های فرهنگی در سطح کشور را در حوزه های مختلف را مدیریت کند.»

رئیس سازمان دانش آموزی تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان را نقطه ثقل این سازمان دانست و گفت: «مجلس دانش آموزی ابزار مهم و بستری تاثیرگذار برای رسیدن به این مهم است. دانش آموزان از این طریق دموکراسی را تمرین می‌کنند.»

خبر در حال تکمیل است...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار