حکیم‌زاده: شرط برخورداری از جامعه‌ای شاداب بها‌دادن به دوره ابتدایی است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شرط برخورداری از جامعه‌ای شاداب، ‌خلاق،‌ مسئولیت‌پذیر و برخوردار از مهارت گفت‌وگو و مدارا را بهادادن به دوره ابتدایی دانست.

کد مطلب: ۸۳۶۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: شرط برخورداری از جامعه‌ای شاداب بها‌دادن به دوره ابتدایی است

رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر اداره‌های کل آموزش و پرورش سراسر کشور که صبح امروز در اصفهان برگزار شد یادآوری کرد «سرنوشت ایران فردا» در دستان کسانی است که در این گردهمایی حضور دارند. او گفت: «مقایسه آماری شاخص‌های توسعه انسانی در کشورهایی که در صدر، میانه و آخر این جدول قرار دارند نشان می‌دهد که دوره ابتدایی را باید جدی گرفت.»

او با توجه به تحصیل هفت میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی و 960 هزار نوآموز پیش‌دبستانی بر اهمیت اجرای سیاست‌های درست تربیتی در این دوره تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین از «تلاش و شجاعت» وزیر آموزش و پرورش در حذف آزمون «ناکارآمد» ورود به مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم و همچنین جایگزین کردن تکالیف مهارت‌محور به جای مشق شب قدردانی کرد.

حکیم‌زاده در ادامه برخی از اقدامات لازم برای بهترکردن نظام آموزشی دوره ابتدایی را برشمرد. ادامه توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم،‌ دو زبانه، عشایری و حاشیه شهرها از جمله برنامه‌هایی بود که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر آن تاکید کرد. تسهیل مراحل اداری، تصویب و تخصیص پست برای راهبران آموزشی، ایجاد مدارس شبانه‌روزی برای ادامه تحصیل دانشآموزان عشایر پس از دوره ابتدایی و جذب معلمان عشایر از میان فارغ‌التحصیلان بومی از دیگر اقداماتی بود که حکیم‌زاده خواستار پیگیری آن‌ها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار