مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش :

گسترش رشته های هنری برای تسریع تولید، اشتغال و کارآفرینی اجتناب ناپذیر است

اراک(پانا)- مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش در استانه برگزاری دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری شاخه کاردانش در اراک پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
گسترش رشته های هنری برای تسریع تولید، اشتغال و کارآفرینی اجتناب ناپذیر است

در پیام سید مصطفی آذرکیش آمده است: امروزه بسط و گسترش رشته های هنری برای تسریع فرایند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد که علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و فرهنگی را نیز به همراه دارد و جزء لاینفک برنامه ریزی های آموزشی است.

تعلیم و تربیت زیبا شناختی و هنری منطبق بر نظام و معیارهای اسلامی از ساحت های یادگیری مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت کشور جمهوری اسلامی ایران است که شاخه کاردانش با ایجاد تحول بنیادین و با مشارکت دستگاه ها و سازمان های متولی فرهنگ و هنر کشور به تدوین استانداردهای آموزش مهارت های هنری و تعریف رشته های هنری، به دنبال پرورش تربیت یافتگانی است که با قدر شناسی و درک زیبا شناسانه آفرینش الهی و مصنوعات هنرمندانه بشری، درک مفاهیم فرهنگی و میان فرهنگی و بهره گیری از قدرت تخیل، توانمندی های لازم در خلق آثار هنری و فرهنگی را به دست آورند و برای حفظ و تعالی میراث فرهنگی، تمدنی و هنری در سطوح ملی و جهانی براساس نظام معیار اسلامی بکوشند.

دفتر آموزش های کاردانش مفتخر است که با همت و یاری همکاران خود در استان مرکزی، دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری کاردانش را با حضور گرم هنرمندان، هنرآموزان و هنرجویان مشتاق رشته های هنر هنرستانهای کاردانش اجرا نماید.

این جشنواره که طی سنوات گذشته تجلی گاه رقابت زیبای شرکت کنندگان بوده و هرساله دیگران را به تماشای آفرینش های زیبا و لطیف هنرستانی دعوت نموده است، با اهداف متعالی در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها، ارتقاء توانمندی­های هنرجویان و هنرآموزان و نیز شناساندن قابلیت­های آموزشی رشته­های هنر در هنرستان­های کاردانش به جامعه برگزار می گردد .

در این دوره از جشنواره "در سال حمایت از کالای ایرانی" که در 11 گرایش هنری و در سه سطح منطقه ای، استانی و کشوری و داوری بیش از نه هزار اثر هنرجویی برگزار گردید، در نهایت 76 شرکت کننده از کل کشور در مرحله کشوری به رقابت پرداخته و برترین های این جشنواره معرفی خواهند شد.

امید است که در آینده­ای نزدیک بتوانیم با برنامه ریزی منسجم در راستای اهداف نظام آموزشی کشور که همان اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، توان و دامنه اجرایی این جشنواره را گسترده تر نماییم.

دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری شاخه کاردانش شنبه هفته آینده در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار