در گفت و گو با پانا

تحریم نفتی ایران فرصت یا تهدید

کاهش وابستگی به نفت دغدغه مهم رهبر انقلاب

تبریز (پانا)- مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت: ۲۰ سال است که دغدغه رهبر معظم این است که وابستگی را به نفت کمتر کنیم و حال به جایی رسیدیم که آمریکا فرصت تهدید و اذیت ایران را از جانب منابع نفتی پیدا کرده است.

کد مطلب: ۸۳۶۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تحریم نفتی ایران فرصت یا تهدید

وحید فرشباف در حاشیه اختتامیه طرح یاوران ولایت در اردوگاه الغدیر تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۹ در کنار تمام طرح های سازمان بسیج دانش آموزی از جمله راهیان نور،طرح هجرت اردوهای جهادی و آمادگی دفاعی در حال انجام است.

وی افزود: این طرح جزو اولویت دار ترین برنامه سازمان است که هر سال اجرا می شود و هدف اصلی آن نقش آفرینی دانش آموزان متوسطه است و کسانی که دراین پنج روز آموزش می بینند به عنوان فرماندهان واحد های پیشگام منصوب می شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا بیان کرد: تمامی هزینه های لازم برای اجرای برنامه ها به این عزیزان داده می شود و مسئولیت برنامه ریزی بر عهده خودشان است، این کار در پیرو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر نقش آفرینی و تربیت سیاسی دانش آموزان تاکید شده است با همکاری صمیمانه آموزش وپرورش درحال انجام است.

فرشباف ادامه داد: از ۱۶تیرماه این کلاس ها در بخش برادران شروع شده بود و امروز اختتامیه است و بعد از این به مدت پنج روز کلاس ها برای خواهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: دوره ها بیشتر مهارتی و آموزشی است و نحوه مدیریت و چگونگی اجرای برنامه به آن ها آموزش داده شدکه امیدواریم بتوانیم مدیران خوبی برای آینده مملکت تربیت بکنیم.


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت:۵۰ حوزه مقاومت در کل استان داریم که در مناطق و نواحی آموزش و پرورش مستقر هستند که فرمانده اکثراین حوزه ها برادران پاسدار است و از این ۵۰ واحد ۱۳ واحد خواهران و ۳۷ واحد مستقل برادران است.


فرشباف در خصوص اردوهای طرح هجرت گفت: سال گذشته 8 هزار نفر در اردوهای هجرت ۱۰ روزه شرکت کردند و امسال این تعداد بیشتر شده است و هزار نفر از عزیزان در قالب ۵۰ اردوی جهادی به مناطق محروم مراجعه خواهند کرد و به دیوار سازی و مرمت مدارس کمک خواهند کرد.


وی درباره وظایف بسیج در قبال تحریم نفتی آمریکا اظهارکرد: وظیفه سپاه که بسیج هم از ارکان آن است حفظ دستاورد های نظام است و بسیج هم در مقابل ترفندهای دشمن برای تخریب نظام برنامه ریزی کرده است.


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا ادامه داد: بسیج به عنوان بزرگترین تشکل مردمی است که دولت انشاالله از این ظرفیت استفاده کندتا به تمامی ترفندها مسلط شویم.

فرشباف افزود: ۲۰ سال است که دغدغه رهبر معظم این است که وابستگی را به نفت کمتر کنیم و حال به جایی رسیدیم که آمریکا فرصت تهدید و اذیت ایران را از جانب منابع نفتی پیدا کرده است امیدواریم که همانطور که در کارهای دیگر ناموفق بوده است از این کار هم بی بهره بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار