سازمان بهزیستی ، تحقق عدالت اجتماعی است

کرج (پانا) - مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی، استقرار عدالت اجتماعی است و سازمان بهزیستی یکی از مهمترین دستاوردهای عدالت اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۳۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان بهزیستی ، تحقق عدالت اجتماعی است

اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با حضوراصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام خبر فوق افزود: خدمات بهزیستی از گهواره تا گور برای جامعه وجود دارد، ارائه خدمات به مهدهای کودک، ایتام وشیرخوارگان، معلولین ونیازمندان جسمی حرکتی، افراد دارای مشکلات آسیب های اجتماعی، سالمندان وپیرسالان همگی حکایت از بازه وسیع خدمات بهزیستی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: در عصر ارتباطات و سرعت چشمگیر فضای مجازی، رسانه ها پر قدرت ترین عوامل نفوذ در اجتماع و هنجار پذیری و بسط و گسترش خیر جمعی، می توانند همیار مجموعه بهزیستی و صدای رسای بخش محروم جامعه باشند وبا آگاهی بخشی به موقع و زدودن جهل، در تبدیل تهدیدها به فرصتها نقش آفرین باشند.

حیدری در ادامه ضمن معرفی 4حوزه عملکردی بهزیستی و دفاتر تحت پوشش این حوزه ها، گفت: در حوزه پیشگیری، متاسفانه در گذشته به این بخش کمتر توجه شده، در حالی که با سرمایه گذاری دراین حوزه جلوی تهدیدات بزرگ و آسیب های اجتماعی گرفته خواهد شد.دولت تدبیر وامید اولین دولتی است که برای این موضوع استراتژی سازمانی طراحی کرده و براساس منویات مقام معظم رهبری دراین خصوص برنامه های مناسبی ازجمله ایجاد دفاتر پیشگیری از معلولیتها با انجام مشاوره های ژنتیک و آموزشهای پیش از ازدواج،پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، و دفتر خدمات مشاوره و روانپزشکی اشاره کرد.

وی افزود: در بحث مقابله با آسیب های اعتیاد، 120 کمپ ومرکز نگهداری بیماران و 8مرکز سر پایی در البرز وجود دارد که ضمن نگهداری و کمک به ترک اعتیاد، زمینه حضور این افراد را در جامعه فراهم می کنند. همچنین در راستای صیانت از رها یافتگان،471 نفر حمایت مالی و490 را آماده سازی شغلی نموده ایم. لازم به ذکر است4مرکز DIC و3مرکز شبانه روزی نگهداری در حال ارائه خدمات می باشند ودر این زمینه 22 سازمان اجتماع محور همیار ما در ارائه خدمات می باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در موضوع اعتیاد توجه به آسیب مهمتر از آسیب دیده است، بیان داشت:نگاه به اعتیاد نباید نگاه مجرمانه باشد ودرصورت عدم اصلاح دیدگاه جامعه و طرد این افراد باید منتظر بیماران روانی خطرناک باشیم.

مدیرکل بهزیستی البرز با اعلام اینکه بین 10تا12 درصد افراد جامعه دچار معلولیت وناتوانی جسمی حرکتی هستند به عملکرد حوزه توانبخشی اشاره کرد وگفت: 30هزار معلول استان تحت پوشش این سازمان هستند و در این زمینه 12مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی، 17 مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان، 1مرکز نگهداری از افراد دچار معلولیت جسمی-حرکتی و24 مرکز نگهداری از سالمندان با حمایت بخش خصوصی وجود دارد. همچنین طرحCBR در حمایت از معلولین روستایی در حال خدمت رسانی می باشد.

حیدری در ادامه به عملکرد حوزه اجتماعی اشاره کرد و افزود: مراکز اورژانس اجتماعی باشماره معروف123 در شهرستانهای البرز ایجاد شده وبزودی در کمالشهر ومحمد شهر نیز شاهد راه اندازی این مراکز خواهیم بود. همچنین 389 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در 21 مرکز نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: جامعه ما به سمت سونامی سالمندی حرکت می کند و در جند سال آینده شاهد جامعه ای با 40 درصد سالمند خواهیم بود، در حالی که هیچگونه تمهید مقدماتی بویژه در حوزه ارائه خدمات صورت نگرفته است.

حیدری در پایان با بیان خدمات حوزه مشارکت های مردمی از رسانه ها و دست اندرکاران خواست با سوق دادن خیرین و نیکوکاران فرصتهای مناسبی برای توانمند سازی در امر ازدواج،مسکن واشتغال محرومین تحت پوشش این سازمان، فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار