تخصیص بیش از 650 میلیارد تومان وام به روستاهای مرزی در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)-معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 650 میلیارد تومان وام ارزان قیمت با نرخ چهار تا 6 درصد در زمینه اشتغال روستاییان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۳۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بیش از 650 میلیارد تومان وام به روستاهای مرزی در سیستان و بلوچستان

سید حمید کلانتری در جمع تعاونگران استان، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن یک میلیون و 300 هزار نفر عضو بیشترین اعضای اتحادیه تعاونی های مرزنشینان کشور را دارد .

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: استفاده تعاونی ها از تسهیلات اشتغال روستایی یکی از اولویت های این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به ابنکه، 114 تعاونی مرزنشینان این استان باید با استفاده از ظرفیت خود اجرای یک سری از کارها را از دولت بگیرند بیان کرد: این تعاونی ها باید به عنوان کانون تحول و توسعه در مسیر افزایش رفاه مردم، کاهش فقر و افزایش اشتغال حرکت کنند .

کلانتری خاطرنشان کرد: سه هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که هرکدام می توانند در محله، روستا و شهر خودشان نقش موثری را در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال ایفا کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: 650 میلیارد تومان وام ارزان قیمت با نرخ چهار تا 6 درصد در زمینه اشتغال روستاییان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته اما متاسفانه این استان در جذب این اعتبار موفق عمل نکرده است .

وی ادامه داد: تعاونی های سیستان و بلوچستان می توانند با ارائه طرح های موفق مانند ساخت واحدهای گلخانه ای، کارگاه های تولید، عرضه و فروش صنایع دستی و پرورش ماهی و میگو بر اساس ظرفیت هر شهرستان بهترین استفاده را از این اعتبار برای از بین بردن فقر، بیکاری و قاچاق داشته باشند .

کلانتری با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه به درآمدهای مالیاتی تعاونی های مرزنشینان سیستان و بلوچستان ندارد از تعاونی های مرزنشین این استان خواست از طریق مجلس برای اصلاح قانون با هدف کاهش مالیات های این بخش اقدام کنند .

به گفته وی تعاونی های دهیاری سیستان و بلوچستان نیز می توانند با هدف مدیریت و توسعه روستاهای زیرپوشش وظایفی در بخش های آب و فاضلاب و مسکن روستایی، حمل و نقل و دفع زباله را بر اساس قانون از دولت درخواست کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار