مدیر مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان شهرستان سرعین:

مرتفع‌ترین تله‌ سیژ جهان در آلوارس راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان شهرستان سرعین گفت: با اجرای فازهای دوم و سوم پیست اسکی آلوارس مهرگان در شهرستان سرعین، شاهد راه‌اندازی مرتفع‌ترین تله سیژ جهان در این منطقه گردشگری خواهیم بود.

کد مطلب: ۸۳۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مرتفع‌ترین تله‌ سیژ جهان در آلوارس راه‌اندازی می‌شود

فرهاد شیخی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه در 20 هکتار مساحت راه‌اندازی شده و در حال حاضر فاز اول این پیست تکمیل و به گردشگران خدمات ارائه می‌شود که در تمامی فصول سال، میزبان گردشگران زیاد ایرانی و خارجی هستیم.

وی گفت: پیست اسکی آلوارس مهرگان در زمستان میزبان علاقه‌مندان به اسکی روی برف بوده و در فصل تابستان نیز گردشگران در این منطقه حضور پیدا کرده و از جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی و رفاهی استفاده می‌کنند که در حال حاضر روزانه حدود 500 نفر گردشگر در این مجموعه حضور دارند.

مدیر مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان با اشاره به اینکه حدود 20 میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است، افزود: فاز یک پیست اسکی آلوارس مهرگان تکمیل و برای راه‌اندازی فازهای دوم و سوم نیز به حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که توسعه فازهای این مجموعه به شرط دریافت تسهیلات بانکی امکان‌پذیر خواهد بود.

شیخی تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی فازهای دوم و سوم، شاهد ایجاد مرتفع‌ترین تله سیژ جهان در این پیست خواهیم بود و علاوه بر این موضوع نیز، با افزایش طول پیست اسکی به طرف دامنه‌های برفی کوه، اسکی روی برف در فصل تابستان نیز در این پیست ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی فازهای بعدی، طول تله سیژ پیستی اسکی آلوارس مهرگان از 1200 متر به بیش از 5 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند که امیدواریم مسئولان استان در ارائه تسهیلات به این مجموعه برای توسعه فازهای بعدی،‌ ما را یاری کنند.

اعتراض گردشگران به این دلیل است که مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان نیز در ورودی پیست از خودروهای ورودی هزینه پارکینگ دریافت می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که مسافران به پرداخت 2 بار هزینه ورود خودرو به سمت پیست اعتراض کنند.

استدلال مردم منطقه از اخذ عوارض در خروجی روستای آلوارس این است که تردد خودروها به سمت پیست اسکی سبب خرابی آسفالت جاده ارتباطی روستا می‌شود.

شیخی از برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در پیست اسکی آلوارس خبرداد و اظهار داشت: به مناسبت روز دختر جشنواره بادبادک‌ها 24 تیرماه در مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هیئت داوری برای انتخاب نفرات برتر در پیست حضور خواهند داشت، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به ویژه پیست اسکی آلوارس مهرگان به گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر مجموعه پیست اسکی آلوارس مهرگان بیان کرد: تلاش داریم که برگزاری جشنواره‌های تقویمی در این مجموعه افزایش پیدا کند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر سال حدود 7 جشنواره ویژه برای استفاده گردشگران و مسافران، به ویژه مردم خود استان در این مجموعه خواهیم داشت.

گفتنی است:پیست اسکی آلوارس مهرگان در فاصله 22 کیلومتری از شهرستان سرعین و در دامنه‌های کوه زیبای سبلان واقع شده که آب و هوای خاص این منطقه به ویژه برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی روی برف‌، این پیست را به یکی از مناطق گردشگرپذیر در فصل زمستان تبدیل کرده است.

آب و هوای خنک منطقه سبب شده که علاوه بر فصل زمستان، مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور، در فصل تابستان نیز در این منطقه گردشگری حضور پیدا کرده و از امکانات جانبی پیست اسکی از جمله تله‌ سیژ به طول 1200 متر استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار