آموزش 3000 همدانی در حوزه امداد و نجات

همدان (پانا) -معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: 3 هزار نفر از شهروندان در حوزه امداد و نجات از ابتدای امسال تاکنون مورد آموزش تخصصی و عمومی قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۸۳۶۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش 3000 همدانی در حوزه امداد و نجات

حمید عرفی‌یگانه در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان پس از زلزله استان کرمانشاه در سال گذشته تجربه بزرگی را کسب کرده است، اظهار کرد: با هماهنگی شورای مدیریت بحران استان قرار بر این شد که مکان هایی برای اسکان اضطراری در شهرستان همدان دیده شود.

وی با بیان اینکه مکان‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر استان کاملاً با برنامه‌ریزی جامع دیده شده است، افزود: با توجه به مطالعاتی که پس از هر بحران بخصوص بحران زلزله نخستین اقدام ایجاد اسکان اضطراری برای افراد آسیب دیده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در خصوص گزارش حوادث در سال گذشته گفت: همدان از ابتدا تا پایان سال گذشته با 849 حادثه مواجه شده که متاسفانه 495 حادثه یعنی 87 درصد حوادث جاده ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 پایگاه امداد و نجات ثابت در همدان وجود دارد، تصریح کرد: از مجموع این پایگاه‌ها 12 مورد جاده‌ای و یک مورد آن کوهستانی است.

عرفی‌یگانه با بیان اینکه طرح‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل طرح‌های ملی، طرح تابستانه و طرح امداد و نجات نوروزی است، ادامه داد: شروع طرح تابستانه از 24 خردادماه به مدت 100 روز تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست 6 پایگاه امداد و نجات موقت را برای طرح تابستانه از تهران داشته‌ایم که در حال ارزیابی و انجام است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در خصوص میزان حوادث در سال گذشته نیز اضافه کرد: از مجموع حوادث پیش آمده در سال گذشته 41 حادثه کوهستانی، 6 حادثه دریایی، 13 حادثه بر اثر برف و کولاک، دو مورد حادثه صنعتی، چهار مورد حادثه سیل، دو مورد حادثه زلزله و 209 مورد حوادث دیگر ثبت و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه حادثه فوتی در سال 96، 95 نفر بوده است، یادآور شد: متاسفانه برای اجرای طرح تابستانه باید تامین انبارهای امدادی همدان بتواند دو درصد از جمعیت این شهرستان را زیرپوشش قرار دهد.

شناسایی 80 نقطه از محلات همدان برای اسکان اضطراری در زمان بحران

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز با بیان این نکته که برای اسکان اضطراری همشهریان در زمان بحران تامین زمین مورد نظر پس از چندین سال پیگیری انجام شد، بیان کرد: در حوزه پیگیری مانورها و آموزش در زمان بحران در حوزه تخصصی و عمومی 3 هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

جلال نانکلی با اشاره به اینکه تامین اردوگاه یکی از نیازهای اساسی شهرستان همدان در زمان بحران است، افزود: دو سایت اسکان اضطراری در باغ میوه و میدان امام حسن(ع) همدان مورد بازدید و بازنگری برای اسکان اضطراری یک‌هزار نفر در مواقع بحران قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 80 نقطه از محلات و فضاهای سبز همدان نیز برای اسکان مورد شناسایی قرار گرفته است و وجود 41 هزار متر مربع فضای سالن‌های ورزشی هم می تواند ظرفیت خوبی در اسکان اضطراری در همدان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار