مدیر جهاد کشاورزی رودبار: امسال سال‌آور زیتون است

رشت (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی رودبار، با بیان اینکه وضعیت باغات زیتون خوب است، گفت: امسال سال‌آور زیتون در شهرستان رودبار است.

کد مطلب: ۸۳۶۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهاد کشاورزی رودبار: امسال سال‌آور زیتون است

رضا خانعلی‌پورگفت: در حال حاضر میوه درختان باغات زیتون رودبار به بار نشسته و برداشت این محصول از شهریور ماه شروع می‌شود .

وی با اشاره به اینکه رودبار قطب تولید زیتون در استان است، افزود: امسال سال‌آور زیتون در شهرستان رودبار است و به نظر می‌رسد نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش تولید زیتون در رودبار باشیم .

خانعلی‌پور، ادامه ‌داد: کم آبی در بالادست باغات زیتون این شهرستان را رنج می‌دهد، پیگیر هستیم این مشکل هرچه سریعتر رفع شود .

وی با بیان اینکه رودبار یک برند برای زیتون کشور است، خاطرنشان‌کرد: علاوه بر اینکه زیتون‌های تولید شده در این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان فروخته می شود، شاهد هستیم که حتی زیتون‌های برخی از استان‌ها به نام رودبار در این شهرستان فروخته می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی رودبار ارتقای کیفی و کمی زیتون را یکی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد و افزود: در گذشته زیتون‌ها پس از برداشت در گونی ریخته می‌شد و این کار کیفیت این محصول را کاهش می‌داد .

وی ادامه داد: با آموزش کارشناسان بخش کشاورزی در حال حاضر سبد جای گونی را گرفته است و اغلب زیتون‌کاران پس از برداشت محصول‌شان را در سبد می‌ریزند .

مدیر جهاد کشاورزی رودبار در خصوص افزایش کمی تولید زیتون در رودبار، گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات زیتون رودبار بالغ بر 8 هزار و800 هکتار است و می‌توان سطح این باغات را تا ده هزار هکتار افزایش داد.تسریع در اعطای مجوز آبیاری می‌تواند سریعتر ما را به تحقق این اهداف برساند .

خانعلی‌پور با اشاره به اینکه زنان و مردان زیتونکار رودباری برای ارتقای کیفیت و کمیت این محصول زحمت زیادی می‌کشند،تصریح‌کرد: زنان نقش مهمی در تولید و برداشت این محصول در باغات دارند، اما همچنان بیشترین سود تولید این محصول به جیب واسطه‌ها می‌رود .

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مدون تلاش شود تا سود فروش تولید زیتون به زیتونکاران برگردد و همتی مضاعف برای تحقق این امر باید صورت گیرد. رررر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار