رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان گنبدکاووس

اجرای طرح جدید نهضت سوادآموزی برای کشاورزان کم‌سواد و بی‌سواد در شرق گلستان

گرگان (پانا) - برای نخستین بار در گلستان, طرح جدید کشاورزی از سوی نهضت سوادآموزی برای کشاورزان کم‌سواد و بی‌سواد اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح جدید نهضت سوادآموزی برای کشاورزان کم‌سواد و بی‌سواد در شرق گلستان

حاجی قربان شیری قابوس در جلسه شورای آموزش و پرورش در گنبدکاووس اظهار داشت: در این طرح کتاب‌های مخصوص برای کشاورزان بی‌سواد و کم سواد تدریس می شود و در استان گلستان در 3 شهرستان گنبدکاووس, مینودشت و گالیکش اجرا خواهد شد.

وی افزود: در مجموع در این طرح که به صورت پایلوت اجرا می شود باید 200 نفر آموزش های خاص ببینند که در گنبدکاووس 75 نفر, گالیکش 75 نفر و مینودشت 50 نفر خواهند بود.

رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: اولویت نهضت سواد آموزی, ثبت نام کودکان بین 10 تا 20 سال و جذب و شناسایی این افراد در مناطق آسیب‌پذیر طرح شهید شوشتری است و نهضت سوادآموزی گنبدکاووس در حوزه عملکرد, رتبه برتر استانی را در سال 96 کسب کرد.

شیری قابوس در باره امتحانات و نتایج نهضت سواد آموزی شهرستان در سال 96 اظهار کرد: در سال گذشته 848 نفر در سواد آموزی که معادل پایه سوم است ثبت‌نام کردند که 53 درصد این افراد، به تعداد 450 نفر قبول شدند.

وی تاکید کرد: در پایه تحکیم 300 نفر ثبت‌نام کرده که 252 نفر, 84 درصد این افراد قبول شدند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس نهضت سواد آموزی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: در حوزه افاغنه و اتباع خارجه نیز 150 نفر ثبت نام کرده و از این تعداد 100 نفر معادل 66 درصد و در حوزه انتقال نیز 458 نفر ثبت‌نام کرده و 235 نفر معادل 51 درصد قبول شدند.

وی گفت: در حوزه انتقال رایانه که نخستین بار به صورت پایلوت سال گذشته در گنبدکاووس اجرا شد, 100 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 47 نفر قبول شدند و در مجموع در سال گذشته یک‌هزار و 866 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 84 نفر, حدود 54 درصد قبول شدند.

شیری قابوس درباره سهیمه ثبت‌نام سال جاری هم گفت: در سال جاری باید در حوزه انتقال 450 نفر و در حوزه تحکیم 430 نفر را ثبت‌نام کنیم.

برای افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تلاش شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از افتخارات شهرستان گنبدکاووس است و همه ما باید برای استقلال این دانشگاه و افزایش دانشجو آن تلاش و همکاری لازم را انجام دهیم.

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت: در حوزه آموزش باید فضا را به گونه‌ای تبیین کنیم که هیچ‌گونه نگرانی برای خانواده‌ها ایجاد نشود و همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم را به همراه داشته باشد.

وی افزود: برگزاری همایش مدیران هنرستان کشاورزی کشور به میزبانی شهرستان گنبدکاووس, یک ظرفیت و قابلیت بسیار خوب برای شهرستان است و تلاش داریم تا ضمن معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های حوزه هنرستان کشاورزی گنبدکاووس, مشکلات و دغدغه این حوزه را نیز با قول‌های مساعد مسئولان کشوری و استانی حل کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با توجه به اهمیت برگزاری این همایش همه سعی و تلاش خود را خواهیم داشت تا این حضور وزیر آموزش و پرورش را در همایش داشته باشیم.

کریمی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شورای دانش‌آموزی یادآور شد: دانش آموزان شهرستان در همه حوزه‌های مختلف, استعدادهای خوبی دارند و در حوزه مباحث علمی و تشکل های دانش آموزی جز بهترین های استان می باشند و بازگو کردن مشکلات دانش‌آموزان از زبان خودشان ایده بسیار خوبی است و افتخاری است که دانش آموز گنبدی در پارلمان و مجلس دانش آموزی کشور عضو است

وی گفت: جلسه آتی شورای آموزش و پرورش با حضور مدیر کل آموزش و پرورش برای برخی از مسائل و مشکلات این حوزه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار