مدیرکل انتقال خون استان اردبیل:

اردبیل از استان های برتر کشور در اهدای خون است

اردبیل (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: شاخص اهدای خون در این استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و بر اساس بررسی ها اردبیل از استان های برتر کشور در اهدای خون است.

کد مطلب: ۸۳۵۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل از استان های برتر کشور در اهدای خون است

بابک رضازاده در آیین معارفه رییس جدید پایگاه انتقال خون خلخال افزود: شاخص اهدای خون در این استان 29.5 درصد در یک هزار نفر است که این شاخص در کشور 25 درصد است .
وی از افزایش پنج درصدی میزان اهدای خون در سال گذشته در مقایسه با سال 95 خبرداد و گفت: این در حالی است که افزایش 2 درصدی اهدا از سوی مرکز کشور برای این استان در سال 96 پیش بینی شده بود .
مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: ضایعات خون نیز در این استان به زیر 2 درصد رسیده است .
رضازاده با بیان اینکه 60 درصد از اهدا کنندگان خون در استان اردبیل بصورت مستمر اقدام به اهدای خون می کنند، گفت: از حیث سلامت خون و فرآورده های خونی نیز این استان جزو استان های شاخص کشور است .
وی به راه اندازی مرکز جامع خون و پایگاه فرآورده های نوین خونی در اردبیل اشاره کرد و افزود : عملیات اجرایی ساخت ساختمان این مرکز به زودی آغاز می شود .
مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد : انتقال خون اردبیل و پایگاه های شهرستانی آن مشکل و یا کمبودی در امکانات نگهداری خون و فرآورده های خونی نداشته و مجهز به جدیدترین تکنولوژی و امکانات روز دنیا بوده و علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان بخشی از خون مورد نیاز مرکز کشور را تامین می کنند .
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این آیین از توجه مسئولان استان در تجهیز پایگاه انتقال خون خلخال و تامین امکانات مورد نیاز آن قدردانی کرد .
در این آیین با تقدیر از حشمت الله حیدری رییس قبلی پایگاه انتقال خون خلخال ، شراره ندیری به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد .
گفتنی است:چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای اردبیل ، مشگین شهر ، خلخال و پارس آباد برای خونگیری از مردم فعال بوده و در سایر مناطق استان نیز که فاقد پایگاه انتقال خون هستند مراکز ثابت و سیار خونگیری دایر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار